English

نماینده مردم سراب در مجلس:

اجرای طرح‌های عمرانی اوقاف در آذربایجان‌شرقی منجر به تحرک اقتصادی می‌شود

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح‌های عمرانی از سوی اوقاف و امور خیریه منجر به تحرک اقتصادی و توسعه در استان می‌شود.

اجرای طرح‌های عمرانی اوقاف در آذربایجان‌شرقی منجر به تحرک اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، یوسف داوودی در جلسه همفکری مسوولان سراب با مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برای برررسی وضعیت موقوفات این شهرستان با اشاره به تحول در این اداره کل و رشد قابل توجه ساخت و سازهای موقوفات در سال های اخیر در سطح استان، اظهار داشت: هدف اداره کل اوقاف و امور خیریه، توسعه و پیشرفت عمرانی موقوفات و امامزادگان استان و در نهایت خدمت رسانی به مردم است.

وی با بیان اینکه این نهاد تلاش می کند تا درآمدهای حاصل از محل موقوفات را به نفع مردم هزینه کند، اظهار داشت: در چهار سال گذشته تحرک بالایی از سوی اداره اوقاف در سطح استان برای اجرای وظایف محول شده به این نهاد آغاز شده است.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‌های ساماندهی موقوفات این شهرستان با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با شتاب مطلوبی در حال اجراست.

داوودی، ادامه داد: یکی از موقوفات مهم این شهرستان، ملکی بایر و مخروبه‌ است که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد و در راستای احیای آن مقرر شده تا براساس توافقات انجام شده و آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی، یک مجتمع تجاری پنج طبقه در محل آن احداث شود.

وی یادآوری کرد: در عرصه وقفی این زمین اعیانی حدود ۲۰۰ مغازه تجاری ایجاد می‌شود و به صورت انتقال سند اعیانی دائم العمر به سرمایه گذار واگذار خواهد شد.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس توافقات انجام شده، تعدادی از مغازه‌های احداث شده به سرمایه گذار واگذار می شود و تعدادی نیز در اختیار اوقاف قرار می‌گیرد تا درآمد حاصل از آن ها به نفع مردم هزینه شود.

داوودی، با بیان اینکه سرمایه گذار این پروژه بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه می کند و این مجتمع در مدت سه سال احداث می شود، افزود: زمین این موقوفه در مرکز سراب واقع شده است و اجرای آن موجب توسعه، عمران و آبادانی این شهر می شود.

وی با اشاره به اینکه گورستان قدیمی و مخروبه امامزاده داخل سراب نیز نیاز به ساماندهی دارد و با توجه به اینکه هر پنجشنبه در جوار آن مراسم هفتگی امامزاده برگزار می شود، درخواست کرد: این محل به حوزه علمیه برادران و مزار شهدا الحاق یابد و یک محوطه فرهنگی در اطراف آن ایجاد شود.

داوودی، افزود: براساس قول مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تا فرا رسیدن عید ۱۴۰۱ قراردادهای مربوط به پروژه‌های موقوفات سراب آماده و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد این اداره کل در حوزه موقوفات و امور خیریه در سال‌های اخیر، گفت: همواره تلاش می شود این اداره کل بهترین عملکرد ممکن را در راستای عمل به وظایف محوله خود ایفا کند.

سیدشهاب الدین حسینی، افزود: رسیدگی به امور موقوفه، احیا و درآمدزایی از این محل و سپس استفاده از این درآمد در راستای کمک به مردم و دستگیری از نیازمندان با توجه به نیات واقفان جزو اولویت‌های همیشگی اداره کل اوقاف استان است.

وی با اشاره به تداوم تلاش‌های این اداره کل برای عمل به مسوولیت‌های محول شده، یادآوری کرد: احقاق حقوق واقفان بنابر نیت آنان باید با تمامی توان در سازمان اوقاف و زیر مجموعه‌های آن پیگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه