English

دریافتی کارکنان قوه قضائیه تناسبی با سختی کار آنان در مقایسه با سایر دستگاه‌ها ندارد

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دریافتی کارکنان قوه قضائیه تناسبی با سختی کار آنان و در مقایسه با سایر دستگاه ها ندارد.

دریافتی کارکنان قوه قضائیه تناسبی با سختی کار آنان در مقایسه با سایر دستگاه‌ها ندارد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون حقوق‌دانان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات کارکنان حوزه قضایی باید یک بار برای همیشه حل شود گفت: طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضائیه به لحاظ حل و رفع مشکلات منابع انسانی قوه قضائیه در مجلس بررسی شد که باید به نتیجه می رسید.

وی در ادامه با اشاره به مخالفت جدی دولت با این طرح به دلایل مختلف اظهار داشت: بعد از تبیین علت مخالفت از سوی نماینده دولت تعدادی از نمایندگان برای رأی دادن به کلیات طرح قانع نشدند، اما برای اینکه این طرح مجدد به مجلس بازگردد در فراکسیون حقوق‌دانان و سایر نمایندگان مجلس در تلاشیم تا با جمع آوری 50 امضا طبق ماده 130 آئین نامه آن را به صحن مجلس باز گردانیم.

جباری ادامه داد: روش دیگر این است که این موضوع را زمان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در آن بگنجانیم که خلاف این قانون نیز نباشد همچنین بحث سوم این است که منابع مالی را نیز باید تعیین و قانونی کنیم تا دولت مکلف شود اعتبار آن را صد در صد تخصیص دهد

وی خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که نسبت به مجموعه دستگاه قضا شناخت دارم می گویم این موضوع به لحاظ حساسیت مشاغل قضایی و لزوم توجه ویژه ی دولت و مجلس به عدالت گستری در جامعه و اینکه مشاغل قضایی جزء معدود مشاغلی است که به لحاظ نوع و جنس کار قاضی، نظیری در دیگر دستگاهها ندارد.

عضو فراکسیون حقوق‌دانان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکید دین مبین اسلام و از جمله فرمایشات حضرت علی(ع) به رفع نیاز مادی قضات در حکومت اسلامی است افزود: در حال حاضر آنچه از گفته های مسئولین محترم قضایی کشور برمی آید این است که دریافتی کارکنان این دستگاه تناسبی با سختی کار آنان و در مقایسه با سایر دستگاه ها ندارد.

جباری در پایان گفت: باید هر چه سریع تر این موضوع حل شده و در مجلس رأی بیاورد تا مشکل بخش اعظمی از کارکنان قوه قضائیه برطرف شود.

گفتنی است، جمع آوری امضا برای بازگشت این طرح به صحن مجلس نیز از امروز آغاز شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه