English

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی:

ایران اسلامی با «یا زهرا» گفتن امروز به داد مظلومان جهان می‌رسد و مرزی برای دفاع از مظلومان قائل نیست

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: : سردار سلیمانی با سربند یا فاطمه‌الزهرا(س) در جهان پیش می‌رود و امروز ایزدی، مسیحی، اهل سنت و... همه از رشادت‌ها، شجاعت‌ها، منش و اخلاق، دفاع جانانه او از خط مقاومت و از سینه سپر کردن او در مقابل دشمنی چون داعش و مسلمانی حاج قاسم می‌گویند.

ایران اسلامی با «یا زهرا» گفتن امروز به داد مظلومان جهان می‌رسد و مرزی برای دفاع از مظلومان قائل نیست

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنانی عنوان کرد: دشمن طراحی می‌کند و می‌خواهد نظم ما را برهم بزند اما رهبر معظم انقلاب این نظم را سر جای خود باز می‌گرداند.

حجت‌الاسلام خاموشی این سخنان را در دوره آموزشی هیات امنای امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در مشهد بیان کرد و ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی وجه‌هایی از جنبه ولایت را در خود می‌بیند و آن ولایت فقیه است که به صورت نیابت عام حرکتی در جامعه بروز و ظهور داده است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین اظهار کرد:  ایران اسلامی با «یا زهرا» گفتن امروز به داد مظلومان جهان می‌رسد و مرزی برای دفاع از مظلومان قائل نیست و مذهب نقشی برای دفاع از مظلوم ندارد و همه را حمایت می‌کند؛ یمن، سوریه، خط مقاومت مقابل صهیوینیست‌ها و... حمایت و کمک می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد: سردار سلیمانی با سربند یا فاطمه‌الزهرا(س) در جهان پیش می‌رود و امروز ایزدی، مسیحی، اهل سنت و... همه از رشادت‌ها، شجاعت‌ها، منش و اخلاق، دفاع جانانه او از خط مقاومت و از سینه سپر کردن او در مقابل دشمنی چون داعش و مسلمانی حاج قاسم می‌گویند.

حجت‌الاسلام خاموشی گفت: بقاع متبرکه هم  از لحاظ حوزه تاثیر و هم از لحاظ برنامه محور بودن و هم منابع و مصالح و هم طرح برنامه سالیانه موثر بوده‌اند و اگر عدد بیش از ۸۰۰۰ بقعه را در نظر بگیریم هیچ سازمان و نهاد فرهنگی این ظرفیت را ندارد، آن هم نهاد فرهنگی دینی که مردم با عشق و علاقه در آن‌جا بنشینند، دل بدهند، گوش جان بسپارند، مناسک و عباداتشان را انجام دهند، نذورات خود را به آن‌جا بیاورند، حل مشکلاتشان را در آن‌جا بخواهند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه متذکر شد: به دلیل این ظرفیت بسیار بزرگ ما باید رشد مضاعفی را در سال پیش رو مشاهده کنیم، لذا اولین تقاضای من این است که هیچ کدام از بقاع متبرکه بدون طرح و برنامه سال نباشند، طرح و برنامه‌ای که با نظر افراد متخصص در این حوزه باشد و این طرح و برنامه اعم از عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و هر چیزی که خود امامزاده به آن نیاز دارد باشد.

وی یادآور شد: امسال ۸۰۰ بقعه محوری نیازمند طرح و برنامه هستند و باید داشته باشند، گفت: اگر این اتفاق صورت گیرد، ثمرات خوبی خواهد داشت و باید به ظرفیت معنایی امام زاده به شدت توجه کرد. محاسبات ما نشان می‌دهد بیش از ۸۵ درصد کمک‌های مردمی در طرح مواسات در امام‌زاده‌ها عملیاتی شد و این بدین معنا است که امام‌زاده‌ها یک قطب قابل اعتماد برای مردم هستند.

حجت‌الاسلام خاموشی افزود: حال شما می‌توانید با استفاده از این ظرفیت موقوفات را توسعه دهید و در این خصوص می‌توانید از وقف اشتراکی و وقف پول بهره ببرید و از ظرفیت مردمی برای بهینه‌سازی، پشتیبانی‌ها و منابع پایدار برای بقعه کمک بگیرید و به زیبایی‌های بصری، معماری، صوتی و انواع هنرها توجه کنید و در این خصوص از مردم کمک بگیرید و قطعاً مردم کمک کار خواهند بود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه اذعان کرد: امام‌زاده‌های مدفون شده در ایران به دلیل اینکه ما به عترت و اهل بیت گره خورده‌ایم به این کیفیت در سایر جهان نیست، لذا اگر ما دقت نظر ویژه داشته باشیم قدرت فرهنگی و اجتماعی امام‌زاده در منطقه برای همه روشن می‌شود.

حجت‌الاسلام خاموشی در خاتمه خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ یک جنبه معنایی دارد، یعنی حوزه فرهنگ یک فضای تنفسی در جامعه ایجاد می‌کند و بقاع متبرکه در کشور به عنوان نقاط متکثر ما می‌تواند کمک کند فضای تنفس جامعه پاکیزه شود و در بهینه سازی فرهنگ جامعه نیز می‌توانند بسیار موثر عمل کنند و قدرت تاثیرگذاری بقاع متبرکه در جورچین نقشه راه جمهوری اسلامی تعیین کننده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه