English

غلامرضا ساربان:

رشد ۲۴ درصدی سطح زیر کشت چغندر بهاره در خراسان رضوی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: کشت چغندر بهاره معمولا اول اسفند آغاز و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد که از مجموع تولید استان در این بخش حدود ۳۴ هزار تن در بخش دام مصرف شد.

رشد ۲۴ درصدی سطح زیر کشت چغندر بهاره در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامرضا ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: حدود یک میلیون و ۱۴۷ هزار تن چغندر قند بهاره وارد هشت کارخانه چغندر قند استان شده است که از این مقدار ۹۵۰ هزار تن چغندر قند بهاره ای است که در خراسان رضوی برداشت شده است.

ساربان با اشاره به میزان چغندر تحویل گرفته شده از خارج از استان تصریح کرد: حدود ۲۰۰ هزار تن از این مقدار چغندر قندی است که از غرب کشور وارد کارخانه های چغندر قند خراسان رضوی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه متذکر شد: سطح زیر کشت چغندر بهاره در سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ به میزان ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار ثبت شد که نسبت به سال قبل از آن که ۱۸ هزار و ۱۰۰ هکتار بود معادل ۲۴ درصد رشد نشان می دهد.

وی همچنین یادآور شد: کشت چغندر بهاره معمولا اول اسفند آغاز و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد که از مجموع تولید استان در این بخش حدود ۳۴ هزار تن در بخش دام مصرف شد که علت آن گرانی و کمبود نهاده در سال جاری است.

ساربان در خاتمه خاطرنشان کرد: میانگین عملکرد خراسان رضوی در این محصول ۴۷ تن در هکتار است که میزان به نسبت خوبی است و از مجموع سطح زیر کشت چغندر قند معادل پنج هزار و ۵۰۰ هکتار تحت آبیاری میکرو و بارانی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه