English

افزایش صدور پروانه بهره‌برداری کارگاه‌های قالیبافی در خراسان رضوی

رییس اداره فرش سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: تولید کارگاهی فرش دستباف مزایایی نسبت به تکبافی دارد که نخستین مزیت آن وجود ناظر فنی در کارگاه و جلوگیری از تولید فرشهای معیوب و ارتقا کیفیت صنعت فرش است.

افزایش صدور پروانه بهره‌برداری کارگاه‌های قالیبافی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی کلالی رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: با توجه به تغییر رویکرد در حوزه فرش از تک‌بافی به تولید کارگاهی و سیاست‌های وزارت صمت در این زمینه، امسال صدور پروانه بهره‌برداری برای کارگاه‌های قالیبافی در استان رو به افزایش است.

کلالی در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: از ابتدای امسال تنها در مشهد ۴۰ پروانه بهره برداری کارگاه قالیبافی با اشتغال ۲ هزار نفر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است.

رییس اداره فرش سازمان صمت خراسان رضوی همچنین ادامه داد: در حال حاضر در استان خراسان رضوی فعالیت حدود ۴۰۰ واحد تولید فرش دستباف بصورت غیرمتمرکز و حدود ۶۰  واحد به صورت متمرکز وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: تولید کارگاهی فرش دستباف از مزایایی نسبت به تکبافی برخوردار است که نخستین مزیت آن وجود ناظر فنی در کارگاه و جلوگیری از تولید فرشهای معیوب است که کیفیت صنعت فرش را ارتقا می دهد.

کلالی متذکر شد: تولید کارگاهی عمدتا بر مبنای سفارش انجام می گیرد لذا تولیدکنندگان مشکلی در خصوص بازار فروش و بازاریابی ندارند زیرا کسی که کارگاه را ایجاد کرده، از قبل سفارش کار را گرفته است.

رییس اداره فرش سازمان صمت خراسان رضوی تاکید کرد: مزیت دیگر تولید کارگاهی، افزایش میزان بهره وری تولید فرش است، سرمایه گذار برای ایجاد کارگاه از قبل تجهیزات و مواد مورد نیاز را تامین می کند و قالیباف صرفا دستمزد خود را بابت کار دریافت می نماید لذا دغدغه تامین اسباب و مواد اولیه را ندارد.

کلالی در خاتمه عنوان کرد: وزارت صمت تسهیلاتی را برای تولید کارگاهی فرش دستباف در نظر گرفته است و در صورتی که کارگاه های قالی بافی نسبت به اخذ پروانه بهره برداری اقدام کنند، می توانند از تسهیلات بانکی، کمکهای مربوط به حضور در نمایشگاه ها و بازارهای داخلی و خارجی و موارد دیگری از این دست برخوردار شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه