English

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان خبر داد؛

کاهش بیش از ۵۰ درصدی هزینه انتقال سند خودرو در دفاتر ثبت اسناد رسمی/ دفاتر مالیات دریافت نمی‌کنند

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان گفت: هزینه انتقال سند خودرو در دفاتر ثبت اسناد رسمی بیش از 50 درصد کاهش یافت و این قانون از 13 دی ماه اجرایی شده است.

کاهش بیش از 50 درصدی هزینه انتقال سند خودرو در دفاتر ثبت اسناد رسمی/ دفاتر مالیات دریافت نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،‌ امیر مسعود مرادی باغبادرانی با بیان اینکه مطابق با قانون مالیات بر ارزش افزوده که خرداد ماه امسال مصوب شد و لازم الاجرا بود، وصول مالیات نقل و انتقال سند خودرو بر عهده دفاتر اسناد رسمی و پلیس راهنمایی و رانندگی گذاشته شده بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه تعویض پلاک خودرو در مراکز پلیس راهنمایی و رانندگی مقدم بر نقل و انتقال است قطعا پلیس موظف است مالیات را دریافت کند و در هنگام نقل و انتقال سند خودرو دریافت مالیات در دفاتر اسناد رسمی صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: این مبلغ مالیات بیش از  40 درصد از هزینه انتقال یک سند را شامل می‌شد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان با بیان اینکه از طرفی هم مطابق با قانون مالیات بر ارزش افزوده قبلی دفاتر اسناد رسمی موظف بودند عوارض خودرو را حین تنظیم سند نیز دریافت کنند، گفت: بر اساس قانون جدید این مسئولیت دیگر بر عهده دفاتر اسناد رسمی نیست.

وی تصریح کرد: در این شرایط که عوارض و مالیات خودرو دیگر در دفاتر اسناد رسمی دریافت نمی‌شود، شاهد کاهش بیش از 50  درصدی هزینه‌های نقل و انتقال سند خودرو در این دفاتر هستیم.

مرادی باغبادرانی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که در قانون مالیات بر ارزش افزوده جدید رخ داد این بود که تا قبل از اجرای این قانون در مواردی که افراد برای فروش خودرو وکالت می‌گرفتند مالیات و عوارض باید  پرداخت می‌شد اما در قانون جدید تنظیم وکالت فروش دیگر نیازی به پرداخت مالیات و عوارض ندارد.

وی با بیان اینکه البته مطابق با همین قانون مالیات بر ارزش افزوده جدید متاسفانه میزان مالیات نقل و انتقال برای خودروهای خارجی دو برابر شده است، گفت: تا قبل از این این مالیات یک درصد بود و مطابق این قانون دو درصد شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه نفع مردمی که در زمینه صدور اسناد خودرو پلیس راهور بر روی آن مانور می داد تنها جابجایی محل پرداخت بود و کاهش هزینه‌ای را شاهد نبودیم، افزود: این وجوه دولتی است و نگرفتن آن مستند قانونی‌ و مجوز مجلس را می‌خواهد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان در پاسخ به این سوال که برخی از سردفتران استان اصفهان اذعان دارند که اداره دارایی هنوز در خصوص دریافت مالیات بر ارزش افزوده خودرو از این دفاتر انتظار دارد،‌ گفت: اگر کارکنان اداره دارایی در خصوص قانونی که خودشان لازم الاجرا کرده‌اند توجه نداشته باشد و ابراز نا آگاهی کنند که خیلی جای تاسف دارد و در این زمینه جلساتی را برگزار خواهیم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی