English

امیر پوستین‌چیان:

آمادگی پیست اسکی شیرباد بینالود جهت استفاده ورزشکاران

مسئول کمیته استعدادیابی هیات اسکی خراسان رضوی بیان کرد: شیرباد تنها پیست اسکی شرق کشور است که زمستان پارسال حدود پنج ماه برف داشت و برای اسکی حرفه‌ای قابل استفاده بود.

آمادگی پیست اسکی شیرباد بینالود جهت استفاده ورزشکاران

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امیر پوستین‌چیان مسئول کمیته استعدادیابی هیات اسکی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: باتوجه به بارش مناسب برف در ارتفاعات بینالود، پیست اسکی شیرباد در این منطقه آماده استفاده ورزشکاران این رشته شده است و از جمعه آینده منتظر حضور اسکی‌بازان و خانواده‌ها برای استفاده از این پیست اسکی هستیم.

پوستین چیان در ادامه این خبر افزود: سال قبل به دلیل شیوع گسترده کرونا و کاهش بارش برف، تقریبا از پیست اسکی شیرباد استفاده نشد، اما ۲ سال قبل علاوه بر استفاده علاقه‌مندان از این مجموعه ورزشی، حدود ۳۰ نوآموز نیز در دوره‌های استعدادیابی هیات اسکی خراسان رضوی در این منطقه شرکت کردند.

مسئول کمیته استعدادیابی هیات اسکی خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: امسال خوابگاه این مجموعه اسکی نیز بازسازی شده است و زمینه برای برپایی مسابقات اردو‌های آماده سازی تیم‌های مختلف فراهم است و شیرباد تنها پیست اسکی شرق کشور است که زمستان پارسال حدود پنج ماه برف داشت و برای اسکی حرفه‌ای قابل استفاده بود.

پیست اسکی شیرباد

وی همچنین تاکید کرد: جاده دسترسی خاکی و ناایمن مهمترین معضل استفاده از این مجموعه ورزشی است، این پیست تا مشهد ۷۰ کیلومتر فاصله دارد که حدود ۱۸ کیلومتر آن پس از بارش‌های زمستانی سخت گذر شده و فقط خودرو‌های کمک دار و آفرود قادر به تردد در آن هستند و همین وضعیت میزان حضور خانواده‌ها در این مجموعه را به شدت محدود کرده است.

پوستین چیان متذکر شد: پیش بینی می شود که در صورت تداوم بارش برف تا نیمه فروردین ماه نیز بتوان از این پیست اسکی استفاده کرد و افزون بر ۵۰۰ اسکی باز فعال و حرفه‌ای در خراسان رضوی هرساله با فرارسیدن فصل زمستان به پیست اسکی شیرباد در محدوده قله‌ای به همین نام در دامنه رشته کوه بینالود رفته و به اسکی می‌پردازند.

شایان ذکر است که: شیرباد مرتفع‌ترین قله رشته کوه بینالود و بلندترین نقطه استان، به "بام خراسان" مشهور است. این قله سه هزار و ۳۰۰ متری در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال مشهد قرار دارد. رشته کوه ۱۴۰ کیلومتری بینالود در امتداد رشته کوه البرز و شرقی‌ترین ارتفاعات مهم آن محسوب می‌شود. این سلسله بین دو دشت نیشابور و مشهد قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه