English

محسن رهنمایی:

آماده باش بیش از سه هزار نیروی حوزه خدمات شهری مشهد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: باتوجه به صدور هشدار وضعیت نارنجی، نیروهای خدمات شهری به همراه تجهیزات مربوطه از شب گذشته در مناطق مختلف شهری مستقر هستند.

آماده باش بیش از سه هزار نیروی حوزه خدمات شهری مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن رهنمایی مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: نیروهای حوزه خدمات شهری با بیش از سه هزار نیرو برای پیشگیری و رفع آب‌افتادگی‌های احتمالی در آماده‌باش هستند.

رهنمایی در ادامه این خبر اضافه کرد: باتوجه به صدور هشدار وضعیت نارنجی از سوی هواشناسی خراسان رضوی، نیروهای خدمات شهری به همراه تجهیزات مربوطه از شب گذشته در مناطق مختلف شهری مستقر هستند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد همچنین تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون آبگرفتگی خاصی در مناطق شهر مشهد رخ نداده است و آمادگی لازم برای رفع آب‌افتادگی‌های احتمالی وجود دارد.

وی در ادامه متذکر شد: در این راستا علاوه بر سه هزار و ۱۱۵ نیروی کارگری، ۵۰ دستگاه تانکر، ۶ دستگاه پمپ خودمکش، ۱۰۴ دستگاه موتور پمپ سیار و ۶ هزار و ۱۰۰ کیسه شن آماده و در مناطق مختلف مستقر شده‌ است.

رهنمایی ادامه داد: با توجه به اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی و صدور هشدار سطح نارنجی در مشهد، نیروها و تجهیزات شهرداری تا پایان بارشها در شهر مشهد مستقر خواهند بود.

شایان ذکر است که: هواشناسی استان خراسان رضوی روز گذشته با پیش بینی وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ، برف و باران در اغلب نقاط استان و بروز خسارت، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از بعد از ظهر روز یکشنبه استان تحت تأثیر سامانه ناپایدار و بارش‌زای فعال در نواحی جنوب غرب کشور قرار می‌گیرد که ضمن افزایش ابرناکی و شدت وزش باد از اوایل وقت روز دوشنبه شاهد وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق با احتمال بارش تگرگ در اغلب نقاط استان با احتمال بروز خسارت خواهیم بود.

در ادامه آمده است: این بارشها در اغلب نقاط خراسان رضوی به ویژه در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی و در برخی از نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با آبگرفتگی و احتمال ایجاد سیلاب در مناطق شمالی رخ خواهد داد.

همچنین در ادامه اطلاعیه تاکید شده است: در ارتفاعات همچنین نواحی سردسیر بارش‌ها عمدتا به صورت برف همراه با کولاک، تشکیل مه و کاهش دید با توجه وزش باد شدید، کولاک برف، کاهش دما، لغزندگی محورها و معابر همچنین تشکیل مه و کاهش دید و اختلال در سیستم حمل و نقل استان است.

در ادامه یادآور شده: کاهش محسوس دمای روزانه هوا نیز بین پنج تا هفت درجه سلسیوس به ویژه طی روز سه شنبه پیش بینی می شود و بیشترین میزان بارش‌ها صبح روز دوشنبه تا صبح سه‌شنبه هفته جاری در شهرستان‌های بجستان، گناباد، خواف، تایباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه، رشتخوار، کاشمر، کوهسرخ، مه ولات، زاوه، خلیل آباد، بردسکن، فریمان، سرخس، چناران، کلات، درگز، قوچان، نیشابور، سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و شهرستان مشهد و ارتفاعات بینالود و هزار مسجد پیش‌بینی شده است.

هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرده: عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از افزایش شدت وزش باد و تاکید بر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در تردد جاده‌ای به ویژه در محورهای کوهستانی را نیز توصیه کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه