English

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان

نظارت بر نحوه مدیریت پسماندهای عفونی؛ تشکیل ۱۲ پرونده قضایی برای مراکز درمانی متخلف

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با اشاره به نظارت بر نحوه مدیریت پسماندهای عفونی مراکز درمانی، گفت: در حال حاضر عمده مراکز تولید کننده پسماند عفونی دارای قرارداد با مراکز بی خطر ساز هستند با این وجود تخلفاتی که توسط برخی مراکز درمانی یا تشخیص در حال انجام است

نظارت بر نحوه مدیریت پسماندهای عفونی؛ تشکیل ۱۲ پرونده قضایی برای مراکز درمانی متخلف

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مجید شعبانلو  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران  با اشاره به  نظارت بر نحوه مدیریت پسماندهای عفونی مراکز درمانی، گفت:  در حال حاضر عمده مراکز تولید کننده پسماند عفونی دارای قرارداد با مراکز بی خطر ساز هستند با این وجود تخلفاتی که توسط برخی مراکز درمانی یا تشخیص در حال انجام است.

وی افزود: نظارت بر نحوه مدیریت پسماندهای عفونی مراکز درمانی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و دانشگاه علوم پزشکی همدان صورت می گیرد و مراکز درمانی در شهر همدان شامل ۹ بیمارستان، کلینیک های متعدد پزشکی، مطب ها، آزمایشگاه های تشخیص طبی و مراکز درمانی و جراحی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از تشکیل ۱۲ پرونده قضایی برای مراکز درمانی متخلف به علت دفع غیر اصولی پسماندهای عفونی و تهدید علیه بهداشت عمومی خبر در این شهرستان داد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر عمده مراکز تولید کننده پسماند عفونی دارای قرارداد با مراکز بی خطر ساز هستند با این وجود تخلفاتی که توسط برخی مراکز درمانی یا تشخیص در حال انجام است که نمونه آن دفع غیر اصولی پسماندهای آلوده و عفونی از قبیل سرنگ های آلوده، پانسمان های آغشته به خون در معابر شهری، انتقال این نوع پسماندها به باکس های زباله شهری می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: برای مدیریت و ارائه راهکار اصولی برای دفع پسماند های عفونی عقد قرارداد با مراکز امحا کننده و بی خطرساز پسماندهای عفونی و تحویل اینگونه پسماندها به مراکز مجاز، خودداری از تخلیه پسماندهای عفونی در معابر شهری و باکس های زباله شهری که مخصوص پسماندهای عادی شهر هستند می تواند کمک شایانی به مدیریت دفع پسماندهای عفونی کند.

شعبانلو با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به محیط زیست و سلامتی جامعه و همچنین محیط طبیعی وارد کند دفع غیر بهداشتی زباله‌ها است، گفت: با مدیریت صحیح می‌توان این چالش محیط زیستی را برطرف کرد.

 طبق مواد ۱۶ مدیریت پسماندها و ۲۰ هوای پاک و ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، دفع غیراصولی پسماند عفونی جزای نقدی تا ۱۰۰ میلیون ریال و در صورت تکرار تا ۲ سال حبس به همراه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه