English

حجت الاسلام محمدحسنی:

۹ دی حماسه شعور و حضور مردم بود/فتنه ۸۸ نتیجه بازی دوستان نادان در زمین دشمنان بود

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فتنه ۸۸ را نتیجه همراهی دوستان نادان با دشمنان عنوان کرد.

۹ دی حماسه شعور و حضور مردم بود/فتنه ۸۸ نتیجه بازی دوستان نادان در زمین دشمنان بود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی در همایش گرامیداشت حماسه نهم دی در تبریز اظهار داشت: دشمنان ایجاد فاصله ذهنی و فکری بین باورهای مردم و جامعه اسلامی با باورهای ولی فقیه جامعه اسلامی را به عنوان خطرناک ترین فتنه حال حاضر دنبال و تلاش دارند چنین القا کنند که رهبر آن چیزی را می گوید و راهی را می‌روند که مردم به خلاف آن اعتقاد و باور دارند.

 
وی خاطرنشان کرد: عدم بی‌تفاوتی و جلوگیری از بروز این فاصله بین ولایت و امت تکلیف امروز آحاد انقلابی است، چرا که شکست جنگ صفین نتیجه فاصله ذهنی حضرت علی (ع) و اصحاب وی بود و به مسلخ رفتن امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش و به اسارت رفتن خانواده اهل بیت (علیهم السلام) نیز با همین فتنه شکل گرفت و اکنون نیز دشمن دنبال مهندسی کردن همین نقشه شوم است.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش شبهه‌افکنی و شایعه پراکنی را ابزار دشمن برای تحقق این فتنه دانست و خاطر نشان کرد: جلوگیری از این امر شوم نیازمند روشنگری و تبیین قشر متدین و حضور هوشمندانه مردم است همانگونه که در ۹ دی حضور گسترده و به هنگام مردم مانع از به مسلخ رفتن حسین زمانمان شد.
 
وی فتنه ۸۸ را نتیجه همراهی دوستان نادان با دشمنان دانست و گفت: متاسفانه حماسه فرصت‌ساز انتخابات ۸۸ به مذاق برخی خوش نیامد و با ایجاد فتنه کام مردم از این حماسه را تلخ و خسارت‌های زیان‌باری به کشور تحمیل کردند.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: مسببان و عوامل این فتنه اگر بدون عذرخواهی از مردم، رهبری و توبه حقیقی از دنیا بروند، از پل صراط عبور نخواهند کرد، چراکه این فتنه پیامدهای نابخشودنی چون توهین به ارزش‌ها و عبور از خطوط قرمز اعتقادی، توهین به سیدالشهدا (ع) و ساحت‌شکنی شهدای کربلا در روز عاشورا، عدول از خطوط قرمز اخلاقی، اجتماعی و سیاسی همانند توهین به امام راحل و رهبری، تجاوز به حقوق شهروندان و ایجاد خسارت به اموال عمومی و البته پیامدهای اقتصادی خسارت بار و فشار بر معیشت عمومی داشت.
 
وی ۹ دی را حماسه شعور و حضور عنوان و تصریح کرد: مردم دریافتند در فتنه ۸۸ انتخابات و ادعای تقلب در آن تنها دست‌مایه‌ای برای اهداف شوم دشمنان است و همین امر موجب شد تا حضور مردم بدون کار مهندسی شده و به صورت خودجوش باطل‌السحر فتنه دشمنان شود و در این بین حماسه هشتم دی مردم تبریز نشان از بصیرت و پیشتازی مردم آگاه این خطه در بزنگاه‌ها و برهه‌های حساس بود.
 
 وی ادامه داد: ۹ دی اثبات این واقعیت بود که مردم کشور با وجود همه مشکلات و کاستی‌ها پشت سر نظام اسلامی هستند و بصیرت، قدرت، مدیریت، حکمت و هوشمندی ولی فقیه در این روز ثابت شد و چهره طلحه و زبیریان زمان که خود را به جای عمارهای تاریخ جا زده بودند، در سایه حضور مردم عیان و اراده الهی بر حفظ و به سرانجام رساندن وعده‌های حق خود متجلی شد.
 
حجت الاسلام محمدحسنی افزود: تا زمانی که اسلام و حق‌طلبی است و تا مادامی که دشمنان دانا و دوستان نادان هستند، فتنه هم هست و نقش دوستان نادان در نقش‌گیری فتنه‌ها کمتر از دشمن دانا نیست و این افراد بی آنکه بدانند در جدول دشمنان و فتنه‌گران بازی می‌کنند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه