English

یادداشت؛

شهرستان شبستر در انتظار فرماندار جدید

پس از روی کار آمدن استاندار جدید آذربایجان شرقی، زمزمه‌های تغییر فرمانداران شهرستان‌های این استان بحث داغ محافل شده و به یکی از پربیننده‌ترین مطالب و سوژه‌های خبری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

شهرستان شبستر در انتظار فرماندار جدید

به گزارش خبرگزاری موج از آذربایجان شرقی، بهمن بهزاد سیس در جدید ترین یادداشت خود نوشت: 25مهر ماه بود، که اعضای هیئت دولت پس از بررسی سوابق و برنامه‌های عابدین خرم، وی را به عنوان استاندار آذربایجان شرقی تعیین کردند، تا پرونده ریاست محمدرضا پور محمدی بر استانداری آذربایجان شرقی به اتمام برسد و وی به عنوان آخرین استاندار دولت تدبیر و امید، صندلی استانداری آذربایجان شرقی را تحویل  خُرّم بدهد.

 پس از روی کار آمدن استاندار جدید آذربایجان شرقی، زمزمه‌های تغییر فرمانداران شهرستان‌های این استان بحث داغ محافل شده و به یکی از پربیننده‌ترین مطالب و سوژه‌های خبری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

 شهرستان شبستر یکی از شهرستان های منحصر به فرد  در سطح کشور می باشد که از جایگاه برجسته ای برخوردارد بوده و از نظر شاخص های مذهبی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و صنعتی از جایگاه و اهمیت بالایی در سطح کشور برخوردار است.

 اما علی رغم وجود ظرفیت ها و پتانسیلهای مهم  و قابل توجه و منحصر به فرد در این شهرستان ، متأسفانه از آهنگ  توسعه  متوازن عقب مانده و آنطور که انتظار و مطالبه مردمان این شهرستان است ، رشد نیافته است.

 البته از منظر آسیب شناسی این موضوع دلایل بسیارمختلفی وجود دارد،  با توجه به اهمیت وجایگاه مدیریت ها که یکی از مولفه های اصلی و تأثیر گذار در توسعه متوازن است  که به عقیده بسیاری از صاحب نظران یکی از شاخص های توسعه نیافتگی این شهرستان ، عدم انتصاب مدیران توانمند ، کاردان و متعهد در برخی پست های حساس اجرایی است.

 تراژدی انتصاب مدیران ناکارآمد در برخی پستهای حساس اجرایی در سالیان اخیر مزید علتی بر عقب ماندگی و  این شهرستان است البته در کنار ناکارآمدی مدیریتی، نبود روحیه مطالبه گری نیز یکی از دلایل عقب ماندگی شهرستان است.

 علی الیحال  انتصاب مدیران جهادی و کارآمد و تقویت روحیه مطالبه گری می تواند زمینه ساز حل مشکلات  و گام مهمی در تحقق توسعه  متوازن می توان نام برد.

  متأسفانه شهرستان شبستر در طول سالیان گذشته همواره از سوءمدیریت وبی تدبیری های مدیریتی بیشترین اجحاف و ظلم را متحمل شده است و برای  جبران مافات و عقب ماندگی سالهای اخیر ، انتصاب مدیران جهادی ، توانمند و متعهد برای شهرستان امری ضروری است.

 باروی کارآمدن مجلس و دولت انقلابی و جهادی ، امید تازه ای در بین آحاد مردم  شکل گرفته و انتظار است با رویکرد شایسته سالاری، مدیران  جهادی، متعهد  و  کاردان را برای دستگاه های اجرایی شهرستان منصوب نماید.

  با توجه به اهمیت  جایگاه بالاترین  مقام  اجرایی شهرستان  که  عمده مشکلات شهرستان از جانب فرمانداری می باشد  انتصاب  فرمانداری شایسته و جهادی یکی از دغدغه ها و مطالبات  جدی  مردم شهرستان  است  و با انتصاب سردار خرم بعنوان استاندار جدید  این دغدغه مردم مورد انتظار جدی است تا با پوست اندازی بموقع مدیران دستگاههای اجرایی ، شهرستان شبستر از رویکرد مدیریتی فعلی خلاصی یابد .

مردم  ولایت مدار و شهید پرور شهرستان شبستر از استاندار جدید آذربایجان شرقی خواستار انتخاب فردی کارآمد، جهادی، فساد ستیز، پاکدست، برنامه محور، متعهد و انقلابی هستند.

عدم تعیین به موقع فرمانداران با توجه به بی انگیزگی مدیران فعلی که تقریبا از جابه جایی خود اطمینان خاطر دارند موجب دلسردی مردم می شود،هرچند به دلیل حساسیت های موجود جهت تعیین و شناسایی فردی مطمئن که اکثر قریب به اتفاق شاخص های یک فرماندار در تراز نظام جمهوری اسلامی را دارا باشد عجله و شتابزدگی را محکوم می کند، اما تعلل بیش از اندازه نیز منجر به عدم اجرای یکپارچه سیاست های دولت در کشور می شود و خسران آن با توجه به شرایط اقتصادی کشور و لزوم بهبود فوری اوضاع دو چندان خواهدشد.

انتخاب یک مدیر توانمند، فساد ستیز ، متعهد، جهادی و درد آشنا با شهرستان شبستر مهم ترین خواسته و مطالبه مردم از استاندار جدید آذربایجان شرقی است،جای خطا وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه