English

محبوب حیدری:

۹۵ درصد راه‌های شریانی اردبیل از اعتبار ملی بهره‌مند هستند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: 95درصد راه‌های شریانی این استان از اعتبار ملی بهره‌مند هستند و تلاش می‌شود با تخصیص این اعتبارات بهسازی راه‌ها تسریع شود.

95 درصد راه‌های شریانی اردبیل از اعتبار ملی بهره‌مند هستند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محبوب حیدری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: جاده‌های اردبیل – سرچم، اردبیل – آستارا، اردبیل – سراب، اردبیل – مشگین‌شهر، مشگین‌شهر - پارس‌آباد، رضی – امیرکندی ،گرمی – بیله‌سوار و کلور – درام از جمله پروژه های هستند که اعتبارات آنها تامین شده است.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر توسعه بزرگراه‌های استان و بهبود شرایط راه‌های شریانی با استفاده از منابع ملی و ردیف‌های اختصاصی در اولویت قرار گرفته و تلاش بر این است با توسعه راه‌های استان اردبیل به میانگین توسعه‌ جاده‌ای کشور نزدیک شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اعتبارات سفر رئیس جمهور در بهسازی جاده‌های استان گفت: در سفر رئیس جمهور ۶ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار به راه‌سازی استان اختصاص یافته که در صورت تحقق تحول بزرگی در این حوزه ایجاد می‌شود.

حیدری ادامه داد: علاوه براین مصوبات، هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار از بابت قیر ، هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از بابت تهاتر اختصاص می‌یابد و سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هم از سوی سازمان برنامه و بودجه برای راه‌سازی استان تامین می‌شود.

وی هزینه ساخت هر کیلومتر راه را ۵۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در مناطق کوهستانی و شرایط احداث تونل این هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه