English

بهرام میثمی:

۱ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی استان آلوده به مواد منفجره هستند

مدیر مرکز مین‌زدایی ایلام گفت: استان ایلام با حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آلودگی به مین و مواد منفجره رتبه اول در بین ۵ استان کشور آلوده به این مواد را داراست.

 ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی استان آلوده به مواد منفجره هستند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام؛ بهرام میثمی قبل از ظهر امروز در جریان بازدید معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران از روند خنثی سازی مواد منفجره کشف شده در شهرستان دهلران گفت: حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی استان به مین و مواد منفجره آلوده هستند.

مدیر مرکز مین‌زدایی ایلام با بیان اینکه طی روزهای گذشته پاکسازی تنگه تاپو در شهرستان دهلران در دستور کار قرار گرفته افزود: پاکسازی این منطقه در سال ۸۶ انجام شده اما با توجه به عدم پاکسازی عمق زمین، این مهم هم اکنون در حال انجام است.

میثمی خاطرنشان کرد: استان ایلام رتبه اول در بین ۵ استان آلوده کشور به مین و مواد منفجره را داراست و از سال ۸۳ عملیات مین‌زدایی در استان انجام شده است.

مدیر مرکز مین زدایی ایلام اضافه کرد: هم اکنون در ۱ یا ۲ قسمت از منطقه چم هندی شهرستان دهلران میدان مین وجود دارد که پاکسازی این مناطق در حال انجام است.

میثمی در پایان گفت: طی هفته گذشته ۲۰۰ گلوله و مواد منفجره در منطقه تنگه تاپو کشف شده و امروز عملیات خنثی سازی این مواد انجام می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه