English

پیش بینی وزش باد‌های نسبتاً شدید غربی بر روی خلیج فارس

براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، روز جاری در محدوده خلیج فارس، تنگه هرمز و بخش هایی از دریای عمان، وزش بادهای نسبتاً شدید غربی پیش بینی می شود و دریا مواج خواهد بود.

پیش بینی وزش باد‌های نسبتاً شدید غربی بر روی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری موج، بنابراعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، طی امروز دوشنبه و فردا سه شنبه، ۶ و ۷ دی ماه، گذر ابر برروی آسمان استان پیش بینی می شود و با گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو، وقوع رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق در برخی نقاط استان محتمل خواهد بود.
براساس تحلیل نقشه های هواشناسی، روز جاری در محدوده خلیج فارس، تنگه هرمز و بخش هایی از دریای عمان، وزش بادهای نسبتاً شدید غربی پیش بینی و دریا مواج خواهد بود.
با توجه به صدور هشدار از سوی هواشناسی استان باید هرچه سریعتر تمهیدات لازم در بنادر هرمزگان صورت پذیرد و ازتردد شناورها به ویژه انواع سبک و صیادی در تنگه هرمز اجتناب شود.
اداره کل هواشناسی استان هرمزگان اعلام کرده است ساعات صبح تا ظهر فردا سه شنبه، افزایش سرعت وزش بادهای شمال شرقی برروی مناطق شرقی و مرکزی استان و تنگه هرمز پیش بینی می‌شود و آب های تنگه هرمز متلاطم خواهد شد و همچنین فعالیت سامانه ی بارشی فعالی از روز چهارشنبه، هشتم، تا روز دوشنبه، سیزدهم دی ماه در غالب نقاط کشور و استان هرمزگان پیش بینی می شود، که اوج فعالیت آن از بعد از ظهر روز جمعه تا روز دوشنبه خواهد بود.
گفتنی است حجم بارش طی روزهای یاد شده قابل ملاحظه خواهد بود و سبب آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها خواهد شد و بارش های این سامانه همراه با تند باد لحظه ای، رعد و برق و تگرگ پیش بینی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه