English

مهناز همتی:

آزمون تعیین ماهیت کالا در مهران انجام می شود

مدیرکل استاندارد و تحقیقات استان ایلام گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان ملـی استـاندارد نظـارت بر کیفیـت کالاهای صـادراتی و وارداتی است که این مهم در مرز بین المللی مهران به صورت ویژه مورد توجه است.

آزمون تعیین ماهیت کالا در مهران انجام می شود

مهناز همتی مدیرکل استاندارد و تحقیقات استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج، اظهار داشت: با توجه به فعالیـت گمرک مستقر در مرز مهـران و صـادرات روزانه صدها تن کالا، نماینـدگی اسـتانـدارد شهرستان مهران واقع در پایانه مرزی گمرک با کاربری آزمایشگاهی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اقداماتی از قبیل تعییـن ماهیــت کالا و ارایه خدمـات مشاوره‌ای را انجام می دهد.

این مسئول اضافه کرد: طی سال جاری تعداد 1هزار و ۱۴۶ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد و تحقیقات شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

همتی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 90 هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات استان ایلام با بیان اینکه همچنین از ابتدای سال تا کنون برای 1 هزار و ۱۵۹ فقره پرونده صادراتی، مجوز صادر شده است افزود: سنگ‌های ساختمانی، کاشی، سنگ آهن، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل قرار می گیرند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه