English

استاندار مازندران:

مشارکت نخبگان اقتصادی در توسعه استان ضروری است / در سایه هم افزایی مدیریتی، شکوفایی اقتصادی مازندران تحقق می یابد

استاندار مازندران گفت: با پتانسیل بالای نیروی انسانی و نخبگان اقتصادی استان، شاهد موفقیت های زیادی خواهیم بود، در صورتی که توانمندی های این عزیزان را در برنامه های توسعه ای مازندران مشارکت دهیم.

مشارکت نخبگان اقتصادی در توسعه استان ضروری است / در سایه هم افزایی مدیریتی، شکوفایی اقتصادی مازندران تحقق می یابد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور در یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با عنوان اینکه فرآیند انتخاب سوژه در عناوینی که برای پژوهش در نظر گرفته شده است، فرآیند مناسبی نبود و به نظر می رسد، بیشتر موضوعات پژوهشی برای جذب یک درصد بودجه می باشد که حتی نیمی از این اعتبار صرف پژوهش نمی شود، اظهار داشت: پژوهش امروزه در امر توسعه بسیار نقش آفرین و مورد توجه است، اگر نگاه توسعه محور به مسائل استان داشته باشیم، ابتناء به پژوهش یک ضرورت است.

وی تحقق رشد 8 درصدی در سال آینده را از جمله ی مهم ترین برنامه های استان دانست و ادامه داد: تحقق بودجه نیازمند سیاستگذاری اجرایی است و مدیران دستگاه های اجرایی، برای بهره گیری از کمک و همراهی نمایندگان استان، ظرفیت ها و موضوعات مهم اعتباری و بودجه ای را برای دفاع در مجلس و ترمیم بودجه سال 1401 به ویژه در کمیسیون تلفیق با نمایندگان مطرح کنند.

استاندار مازندران با بیان این که بررسی های صورت گرفته نشانگر آن است که سیاست های اجرایی دارای مشکل است و سیاست های اجرایی استان پس از تعیین راهبردها اصلاح خواهد شد، گفت: در سیاست های اجرایی باید نقش درست و مؤثر ادارات، بخشداران و دهیاران در کنار نقش دستگاه ها در این راستا لحاظ و تعیین شود.

وی تصریح کرد: رشد 8 درصدی استان باید به صورت متوازن دیده و انجام شود و برنامه تحقق آن به نحوی ترسیم شود که همه ظرفیت ها در آن نقش داشته باشند و فشار بر روی حوزه خاصی نباشد.

حسینی پور بیان داشت: از جمله مباحثی که در راستای تحقق رشد اقتصادی استان باید مورد توجه جدی قرار گیرد، مباحث اجتماعی است و از همه ظرفیت های اجتماعی در این خصوص باید بهره گیری کنیم.

وی افزود: مازندران، ظرفیت های زیادی دارد که می تواند در راستای شکوفایی این سامان ولایتمدار بالفعل شود، باید با هم افزایی مدیریتی این اقدامات را در شرایط سخت اقتصادی عملی کرد، هر گاه تصمیمات به درستی اتخاذ شود، زمینه ساز توفیق در اجرا خواهد شد.

استاندار مازندران ابراز داشت: اگر چه متکی به شرایط بیرونی نیستیم اما مسیری که جمهوری اسلامی طی می کند قطعاً گشایش های اقتصادی را در آینده در پی خواهد داشت و با پتانسیل بالای نیروی انسانی و نخبگان اقتصادی استان، شاهد موفقیت های زیادی خواهیم بود، در صورتی که توانمندی های این عزیزان را در برنامه های توسعه ای مازندران مشارکت دهیم.

وی بیان داشت: استان مازندران خیلی بزرگ است و بزرگان زیادی دارد که باید آنان را در تصمیم سازی های خودمان مشارکت بدهیم و بهترین روش ها را در مسیر توسعه استان انتخاب کنیم.

حسینی پور با اشاره به برنامه های اقتصادی برای استان های کشور و ضرورت شکوفایی استان ها بر اساس ظرفیت ها و توانمندی هایشان، گفت: باید ظرفیت اقتصادی مازندران را در این راستا نشان بدهیم و شبانه روزی تلاش کنیم تا در رشد اقتصادی، مقام هفتم استان را به رتبه های بالاتری برسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی