English

نماینده مردم تنکابن، عباس‌آباد و رامسر:

باید به مذاکره ادامه بدهیم

نماینده مردم تنکابن، عباس‌آباد و رامسر در مجلس شورای اسلامی گفت: درباره ادامه یا عدم ادامه مذاکره ابراز داشت: اینکه حالا ما به مذاکره ادامه بدهیم یا ندهیم، به نظر من باید به مذاکره ادامه بدهیم ولی آن شعار که مثلاً «هر تفاهمی بهتر از عدم تفاهم است» را قبول ندارم بلکه عدم تفاهم از تفاهم بهتر است.

باید به مذاکره ادامه بدهیم

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید شمس‌الدین حسینی در نشست با خبرنگاران مجتمع رسانه‌ای دیار پاکان در دفتر مرکزی چالوس با اشاره به اینکه تحریم‌ها ابزاری برای تنبیه دولت‌های نهم و دهم نبوده است بلکه یک راهبرد و ابزاری با پیگیری‌ آمریکایی‌ها در راستای سیاست‌های خارجی خودشان در مقابل جمهوری اسلامی ایران اِعمال شد، اظهار داشت: وقتی برخی اسناد و اقدامات در سطح حاکمیت و دولت‌های آمریکا بررسی کنیم می‌توان به یک جمع‌بندی رسید.

وی ادامه داد: قبل از آنکه ترامپ رئیس جمهور شود یعنی در بحبوهه انتخابات و رقابت ریاست جمهوری بین هیلاری کلینتون و ترامپ یک مجموعه‌ای به نام مرکز استراتژی نوین امنیت ملی آمریکا وجود دارد که به ظاهر غیر دولتی نیز است ولی افرادی که در آنجا مشغول به کار هستند از کسانی تشکیل می‌شوند که کاملاً به حاکمیت آمریکا نزدیک هستند و به آن مشاوره می‌دهند و از جمله افرادی که هم در وضع و هم در اِعمال تحریم در ایران نقش داشتند و در واقع بیشتر تیم «اوباما» بودند.

حسینی نماینده تنکابن

نماینده مردم تنکابن، عباس‌آباد و رامسر در مجلس شورای اسلامی گفت: در آنجا مجموعه مقالاتی به نام paper today next president  به معنای نوشته‌هایی برای رئیس جمهور بعدی منتشر شده است.

وی بیان داشت: در این مقاله آمده است تیم اقتصادی یکی از این دو نامزد زن یا مرد ریاست جمهوری آمریکا باید این را بداند که برای اِعمال تحریم‌ها علیه ایران، بهانه‌هایی داشتیم که از جمله آن برنامه هسته‌ای بود.

حسینی خاطرنشان ساخت: آمریکایی‌ها گفتند در معامله برجام، بهانه هسته‌ای را از دست دادیم و حالا باید به دنبال بهانه جدید علیه ایران باشیم و در این مقاله آمده است که بهانه جدید می‌تواند حضور ایران در منطقه و برنامه‌های موشکی باشد و این را همان تیم «اوباما» می‌گوید.

وی افزود: به محض اینکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد، نخستین تحریمی که وضع کرد و به آن نگاه می‌کنیم، می‌بینیم روی دو چیز تأکید دارد و آن برنامه موشکی و منطقه‌ای است.

نماینده مردم تنکابن، عباس‌آباد و رامسر در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: مهم‌ترین بخشی که در برجام، عرصه بر ما تنگ شد همان قسمت آئین دادرسی‌اش بود و در آنجا نکته عجیبی تعبیه شده است که هر کسی مثلاً به نقض فاحش برجام اعتراض کند در نهایت باید شورای امنیت که آمریکا حضور دارد تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه همه قبول دارند که آمریکا در برجام نقض فاحش کرده است، تصریح کرد: اگر ما شکایت می‌کردیم در نهایت به شورای امنیت می‌رفت و در آنجا اگر آمریکا اعلام می‌کرد که نقض برجام نکرده است و خود را مقصر نمی‌‌دانست، نتیجه‌ای که حاصل می‌شد این بود که تمامی تحریم‌هایی که بر اساس قطعنامه سازمان ملل از روی دوش ما برداشته شده بود عیناً بر می‌گشت.

حسینی درباره ادامه یا عدم ادامه مذاکره ابراز داشت: اینکه حالا ما به مذاکره ادامه بدهیم یا ندهیم، به نظر من باید به مذاکره ادامه بدهیم ولی آن شعار که مثلاً «هر تفاهمی بهتر از عدم تفاهم است» را قبول ندارم بلکه عدم تفاهم از تفاهم بهتر است.

وی با اشاره اینکه در زمینه مسائل اقتصادی، اینکه ما چه رفتاری انجام دهیم تا آثار تحریم کم شود، مهم است، اذعان داشت: هنوز اتفاقات خاصی نیفتاده است تا آسیب‌پذیری کم شود و امروز حوزه مهمی که در تحریم گرفتار آن هستیم بخش نفت و گاز ما است.

نماینده مردم تنکابن، عباس‌آباد و رامسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نفت خام می‌فروشیم اما پول آن را نمی‌توانیم بگیریم، گفت: به اندازه ظرفیت صادرات‌مان نمی‌توانیم صادر کنیم و همچنین به همان میزان صادراتی هم که انجام می‌دهیم نمی‌توانیم پول آن را جا به جا کنیم ولی سؤال اینجا مطرح است که پس چگونه بنزین و فرآورده‌های نفتی ما قاچاق می‌شود.

حسینی نماینده تنکابن

وی طرح این پرسش که چرا یک کشوری که در معرض تحریم قرار دارد باید پالایشگاه‌سازی خود را کنار بگذارد، اظهار داشت: اگر در همین چند سال اخیر نفت خام خود را به فرآورده نفتی تبدیل می‌کردیم میزان اثرپذیری و آسیب‌پذیری از تحریم خیلی کمتر بود و بنابراین اینگونه سیاست‌ها باید اصلاح شود تا آسیب‌پذیری کم شود وگرنه حتماً تحریم هزینه دارد و البته این نکته را هم باید دانست که تحریم فقط برای ما هزینه ندارد بلکه برای کشوری که تحریم می‌کند نیز هزینه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه