English

کازو توشی ایکاوا:

دولت ژاپن حدود ۳ میلیون دُز واکسن خود را در اختیار ایران قرار داده است

سفیر ژاپن در ایران بیان کرد: مبارزه با ویروس کرونا هنوز پایان نیافته است و ادامه دارد و دولت ژاپن هم سعی دارد تا در مورد کنترل ویروس کرونا با ایران همکاری داشته باشد.

دولت ژاپن حدود ۳ میلیون دُز واکسن خود را در اختیار ایران قرار داده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، کازو توشی ایکاوا سفیر ژاپن در ایران در سفری به خراسان رضوی و شهر مشهد عنوان کرد: دولت ژاپن حدود ۳ میلیون دُز واکسن جدید ساخت خود را در اختیار ایران قرار داده است که بخشی از آن نصیب پناهجویان افغان شده است.

ایکاوا در ادامه این سخنان اضافه کرد و گفت: مبارزه با ویروس کرونا هنوز پایان نیافته است و ادامه دارد و دولت ژاپن هم سعی دارد تا در مورد کنترل ویروس کرونا با ایران همکاری داشته باشد.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به اهداف سفر خود به خراسان رضوی اظهار کرد: در این سفر ضمن دیدار با استاندار خراسان رضوی در مورد همکاری‌های مختلف از جمله در موضوع اقتصادی به تبادل نظر پرداختیم زیرا امکان گسترش فعالیت های مختلف برای دو طرف مفید خواهد بود.

وی همچنین متذکر شد: در دومین روز حضور خود در این استان نیز از مرز ایران و افغانستان و همچنین در سفر به شهرستان تربت‌جام، وضعیت اقامت پناهندگان افغانستانی مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

ایکاوا گفت: با توجه به تحولات اخیر در کشور افغانستان، تلاش خواهیم کرد تا همکاری‌های جدید و بیشتری را برای حمایت از پناهجویان افغانستانی صورت دهیم.

سفیر ژاپن در ایران

شایان ذکر است که: سفیر ژاپن در تهران در سفری سه روزه، با جمعی از مسوولان استان خراسان رضوی دیدار و در مورد گسترش همکاری های مختلف به گفت و گو پرداخت.

کازو توشی ایکاوا در این سفر از مجموعه فرهنگی، تاریخی توس و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی بازدید کرد و به تمجید از این شاعر حماسه سرا پرداخته و از تاثیرات این اثر سترگ وی بر فرهنگ و روحیات ایرانیان سخن گفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه