English

دستور صریح استاندار کردستان:

دلیل بالابودن قیمت کالاهای اساسی در کردستان بررسی شود

استاندار کردستان گفت: بالابودن قیمت کالاهای اساسی در کردستان قابل قبول نیست و اگر قیمت یک کالا در استان بالاتر از میانگین کشوری است باید بررسی شود.

دلیل بالابودن قیمت کالاهای اساسی در کردستان بررسی شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز دوشنبه در بیستمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان در سنندج اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار باید در ابتدای جلسات جدول مقایسه میانگین قیمت کالاهای اساسی در کشور و استان را ارائه کند.

استاندار کردستان تصریح کرد: باید با ارایه دقیق این اعداد وضعیت خود در کشور را بسنجیم و براساس این اطلاعات دقیق موضوع را ریشه‌یابی بکنیم.

وی افزود: اگر در یک کالا در استان از قیمت میانگین کشوری بالاتر هستیم دلیل و چرایی این موضوع باید حتما بررسی شود تا با ارائه راهکارهای مناسب این موضوع را پیگیری و حل کنیم.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: نکاتی در صحبت‌های رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت در مورد متغایر بودن قیمت ها عنوان شد که تا حدودی درست است اما این کل موضوع نیست.

وی گفت: اینکه کردستان استانی صنعتی نیست و بازار و واحدهای خرده‌بازار زیاد می‌شود و بخاطر پایین بودن سود گران‌فروشی می‌کنند شاید بخشی از موضوع باشد ولی همه موضوع نیست.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: وضعیت تورم در استان هم باید در گزارشات به طور کامل و جامع مورد بررسی و به آن پرداخته شود.

وی در مورد تامین و توزیع میوه شب عید کردستان و تنظیم بازار در استان هم گفت: سازمان جهاد کشاورزی باید یک آسیب‌شناسی در این مورد از وضعیت سال گذشته انجام دهد و در جلسه بعد ارائه کند.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: باید مشکلاتی که در فرایند تهیه و توزیع، میزان کیفیت و غیره وجود دارد احصا کنیم و با ارائه آن در جلسه بعد زمینه رفع موانع را در سال‌جاری فراهم سازیم.

وی اضافه کرد: باید ایراداتی که در سال‌های گذشته در زمینه نظارت بر بازار و توزیع میوه شب عید وجود داشته برطرف شود شاید فرایندی که در این سال‌ها طی کرده‌ایم مناسب نبوده و باید تغییر کند.

وی عنوان کرد: در رابطه با سامانه هوشمند هم نباید این موضوع را نادیده بگیریم که همواره در زمان شروع یک کار جدید مقاومت‌هایی به صورت طبیعی وجود دارد.

استاندار کردستان اضافه کرد: شاید بسیاری از اصناف با توجه به مباحثی که از سوی اتحادیه مطرح شد شاید سواد کافی و لازم برای این کار نداشته باشند و یا شرایط ثبت برایش فراهم نباشد.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط باید به نوعی جلو برود که فرایند مطلوبی داشته باشد و اجازه ندهیم یک مجموعه منتفع و مجموعه‌هایی دچار آسیب شوند.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: نفس کار بسیار خوب است و با هدف قطع دست دلال و واسطه انجام می‌شود ولی اینکه این فرایند چگونه اتفاق بیفتد که به مجموعه‌ای آسیب وارد نشود و مجموعه‌های منتفع شوند، نباشد.

وی اضافه کرد: به هیچ وجه بالا بودن قیمت کالاها در استان نسبت به میانگین کشوری را نمی‌پذیریم و باید وضعیت را آسیب شناسی کنیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: ریشه‌های آسیب در کارگروه تنظیم بازار باید احصا و برای رفع آن راهکار ارائه شود و گرنه صرف برگزاری جلسات کارگروه و منفعل و تسلیم شرایط بودن انتظاری نیست که ما از کارگروه داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه