English

رئیس اتحادیه عکاسان کرمانشاه:

ادارات دولتی کار تخصصی عکاسان را با خطر مواجه کرده اند

مرتضی جمشیدی مفید با انتقاد از دخالت برخی از ادارات در امر تخصصی عکاسان، گفت: اقدام خودسر برخی از ادارات در چاپ عکس های پرسنلی باعث شده است که درآمد محدود عکاسان نیز عملا بریده شود و آینده از این صنف با خطر مواجه گردد.

ادارات دولتی کار تخصصی عکاسان را با خطر مواجه کرده اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، عکاسان قشری که این روزها پایه شغلی شأن به دلیل اقدامات خودسرانه برخی از ادارات دولتی و انتظامی در حال به مخاطره افتادن است.

رئیس اتحادیه عکاسان کرمانشاه مرتضی جمشیدی مفید با اشاره به وضعیت نابسامان بازار عکاسی گفت: عکاسان از سمت جامعه حمایت نشده و با توجه به شرایط روز جامعه شاهد ابطال تعداد زیادی از پروانه های کسب عکاسان از سمت خودشان بوده ایم.

وی با تأکید بر اینکه عکاسی حرفه ای تخصصی است و نباید هر کسی به خود اجازه بدهد که در این شغل دخالت کند، اظهار داشت: کار را باید به کاردان سپرد، اما امروزه اکثر نهاد ها چون مراکز پلیس +۱۰، دفاتر پیشخوان و... برای انجام کارهای عکاسی خود شخصا و با دوربین خود و بدون گذراندن هیچ دوره ای در این زمینه اقدام میکنند.

وی ادامه داد: کار باید به گونه ای پیش برود که هم مردم و هم صاحبان مشاغل راضی باشند اگر نیاز مردم توسط متخصصین در آن زمینه برطرف شود مطمئنا هم مردم از نتیجه راضی تر خواهند بود و هم اوضاع برای افراد حاضر در آن صنف بهتر خواهد شد.

مرتضی جمشیدی مفید، درباره افزایش نرخ عکاسی در مناسبت های خاص گفت: نرخ ها تفاوت زیادی نمی کند، حتی گاها عکاسان جشنواره های تخفیفی هم برگزار می کنند که این موضوع نرخ خدمات را کاهش هم می دهد.

وی در انتها بخشی از قیمت خدمات را بر اساس مصوبه اتحادیه اعلام و گفت: برای مثال قیمت خدمات از یک قطعه عکس در آتلیه با سایز ۲۱×۱۶برابر ۱۰۰ هزار تومان شروع و در سایز بزرگ (۷۰×۱۰۰) برابر ۷۷۰ هزار تومان به پایان می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه