English

فاطمه حلاج نیا:

مشکلی در صادرات محصول فلفل دلمه ای از خراسان رضوی وجود ندارد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: کلینیک‌های گیاه پزشکی بر کشت محصولات کشاورزی نظارت داشته و برای آن محصولات گواهی سلامت صادر می‌کند.

مشکلی در صادرات محصول فلفل دلمه ای از خراسان رضوی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، فاطمه حلاج نیا مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: صادارت فلفل دلمه‌ای متوقف شده، مربوط به محصولات خراسان رضوی نبوده است.

حلاج نیا در ادامه این خبر اضافه کرد: باید توجه داشت در زمینه صادرات و واردات هر کشور ضوابطی دارد بنابراین کشور صادرکننده ملزم است تا هر عاملی که کشور مقصد به عنوان مشتری از او بخواهد، تامین کند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین افزود: بنابراین اکنون ما باید ببینیم که کشور‌های مقصد چه استاندارد‌هایی مد نظر دارند و ما به عنوان صادر کننده باید این ضوابط را رعایت کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

وی تصریح کرد: به تازگی کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا که شامل بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و روسیه هستند، یکسری ضوابط خاصی را تعیین کرده اند که باید بر اساس استاندارد‌های جدید برخی محصولات به کشور آنان صادر شود.

حلاج نیا اظهار کرد: برای مثال جدیدا الزامی تعیین شده که صادرکنندگان، کشاورزان، گلخانه‌داران و تولید کنندگان برای ادامه صادرات محصولات باید حتما کشت محصولات خود را زیر نظر یک کلینیک گیاه‌پزشکی انجام دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: کلینیک‌های گیاه پزشکی بر کشت محصولات کشاورزی نظارت داشته و در نهایت زمانی که محموله آماده صادرات شد، برای آن محصولات گواهی سلامت صادر می‌کند و بعد از پلمپ محموله، محصولات از استان مبدا به استان ما وارد می‌شود.

وی همچنین متذکر شد: همکاران ما در مرز پلمپ قرنطینه را چک کرده و ۲ فرمی که یکی مربوط به قرنطینه و دیگری مربوط به مدیریت حفظ نباتات استان‌های دیگر است را بررسی می‌کنند و این تاییدیه‌ها باید پیوست محموله شده و برای ما ارسال شود و ما مدارک مربوطه را بررسی کرده و بدون هیچ مشکلی محموله را صادر می‌کنیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: روسیه به تازگی اعلام کرده که باید باقی مانده بعضی از سموم در محصولات کشاورزی اندازه‌گیری شود که البته ما متولی این کار نیستیم و برای ما این مهم است که محموله سالم و منطبق با استاندارد‌های کشور مقصد باشد.

حلاج نیا در خاتمه یادآور شد: رسیدگی به این مساله بر عهده معاونت سازمان غذا و دارو است و این سازمان باید مجوز‌های لازم را صادر کند؛ بنابراین این مساله باید توسط آزمایشگاه‌های مورد قبول بررسی و تایید شود و علاوه بر مدارک مذکور گواهی آنالیز محصولات کشاورزی هم برای کشور روسیه صادر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه