English

یوسف عابدینی خبر داد؛

تخلیه، بارگیری و حمل یکسره کالاهای اساسی از بنادرهرمزگان/۱۲۸پروژه نیمه تمام راه روستایی در هرمزگان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان از تخلیه، بارگیری و حمل ۲.۴ میلیون تن کالای اساسی در ۸ ماهه نخست سال جاری از بنادر هرمزگان خبر داد و در ادامه ابراز داشت: 128 پروژه نیمه تمام راه روستایی در هرمزگان وجود دارد.

تخلیه، بارگیری و حمل یکسره کالاهای اساسی از بنادرهرمزگان/128پروژه نیمه تمام راه روستایی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، یوسف عابدینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت: این روز در تقویم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران یادآور ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۲ و سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر جهاد تخلیه بنادر و لبیک فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کشور به این ندای تاریخی است.
عابدینی با اشاره به نقش صنعت حمل و نقل جاده‌ای در فرآیند توسعه اقتصادی و اجتماعی خاطرنشان کرد: حمل و نقل جاده‌ای از جمله فعالیت های اساسی و زیربنایی برای رشد و تحول اقتصادی به حساب می آید و آنچه به حمل و نقل اهمیت می‌بخشد، نقش جامع آن در تمام سطوح زندگی است لذا از آن به عنوان نیروی محرکه توسعه پایدار یاد می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارش اجمالی از عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان پرداخت و بیان داشت: استان هرمزگان به لحاظ وجود بنادر مهم شهید رجایی و شهید باهنر و مناطق آزاد تجاری کیش، قشم و تاثیر ویژه در تامین کالاهای اساسی و مواداولیه کارخانجات کشور دارد جایگاه ملی دارد لذا توجه به زیرساخت های حمل و نقل، ارتقا سطح خدمات به کاربران جاده ای، اجرای عملیات لازم برای باز نگهداشتن راه های استان و انجام امور ایمن سازی جاده ها به طور منظم در دستور کار این اداره کل بوده است.
عابدینی عنوان کرد: طول کل راههای استان ۱۳ هزار و ۶۲ کیلومتر است که از این مقدار ۷۶۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۲۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۷۲۷ کیلومتر راه فرعی و حدود 5 هزار و ۱۲۵ کیلومتر راه آسفالت روستایی را شامل می شود.
وی در ادامه ابراز داشت: حدود ۱۳ هزار و ۶۰۸ دستگاه پل در سطح استان وجود دارد که عرض متوسط این پل ها ۱۰ متر و همچنین طول کل تونل‌های استان نیز ۳ هزار و ۱۵۲ متر است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در خصوص اعتبارات و پروژه های در دست اقدام حوزه راهداری مطالبی را عنوان کرد و گفت: کل اعتبارات راهداری برای بهسازی لکه گیری و ترمیم راه‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی حدود 2 هزار و 420 میلیارد ریال است و از مهمترین پروژه های در دست اقدام می توان به بهسازی و روکش آسفالت ۲۱۵ کیلومتر از راه‌های استان، اجرای لایه حفاظتی رویه راه به طول ۳۸۰ کیلومتر، تکمیل بلوار محور تیاب-حکمی، منظر آرایی محور بندرعباس به گچین، تعریض و بهسازی محور میناب بشاگرد و عملیات تکمیلی بهسازی و تعریض محور فین و اتصال آن به بزرگراه سیرجان-بندرعباس اشاره کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد 128 پروژه نیمه تمام راه روستایی به طول یک هزار و ۲۲۵ کیلومتر در استان هرمزگان وجود دارد و اعتبار لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام راه روستایی بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریال است.
عابدینی در ادامه سخنانش یادآور شد: از سال ۱۳۹۸ تا پایان ۷ ماهه اول سال جاری ۳۰۷ کیلومتر راه روستایی با ارزش ۲۷۶ میلیارد تومان احداث شده و پروژه های دیگری نیز در دست اجرا است که در حوزه مرکز و شمال استان تکمیل راه های کوشاه شمالی و جنوبی، حوزه غرب استان احداث پل های بزرگ چارک و ارمک و در حوزه شرق استان تکمیل عملیات اجرایی قطعات دو و سه راه ملکن، درنگ مدو،آخران در شهرستان بشاگرد و احداث پل بزرگ جگین۲ از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان به اقدامات حوزه حمل و نقل این اداره‌ کل نیز اشاره کرد و از تخلیه، بارگیری و حمل ۲.۴ میلیون تن کالای اساسی در ۸ ماهه نخست سال جاری از بنادر هرمزگان خبر داد.
وی ضمن بیان اینکه استان هرمزگان در مسیر اصلی کریدور حمل و نقلی شمال_جنوب قرار دارد و همچنین وجود مناطق کشاورزی و تولید محصولات خارج از فصل در این استان، در ادامه اذعان داشت: هرمزگان یکی از مبادی اصلی ورود و ترانزیت کالا از کشور و همچنین با توجه به شبکه حمل و نقل جاده ای جهت تکمیل فرایند حمل کالا بسیار حائز اهمیت است.
عابدینی با تاکید بر اهمیت بنادر شهید رجایی و شهید باهنر خاطرنشان کرد: تعداد ۲۰۹ شرکت حمل و نقل کالا در سطح استان هرمزگان فعال هستند و کار جابجایی کالاها به اقصی نقاط کشور را انجام می‌دهند.
وی افزود: در هشت ماهه نخست سال جاری، ۸۵۱ هزار بارنامه صادر شده است که عمده محصولات حمل شده علاوه بر مشتقات نفتی گازوئیل و بنزین، برنج گندم و سنگ آهن بوده است.
عابدینی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی گفت: تا پایان آبان ماه سال ۱۴۰۰، بیش از ۲.۴ میلیون تن کالای اساسی شامل گندم، شکر، برنج، روغن خام، جو، ذرت و سویا از مبدا هرمزگان به سایر نقاط کشور حمل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶۹ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان خاطرنشان کرد: از ابتدای آذرماه نیز، ۶۵ هزار تن کالای اساسی در حال تخلیه از کشتی ها است و چهار فروند کشتی دیگر حامل گندم وجو نیز با ظرفیت ۱۲۵ هزار تومان در لنگرگاه منتظر پهلوگیری بودند که با هماهنگی های به عمل آمده و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی به صورت یکسره از این کشتی‌ها تخلیه و بارگیری شده و از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در حال انتقال است.
عابدینی در ادامه توسعه زیرساخت های سیستم های هوشمند حمل و نقل را یکی از وظایف دیگر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برشمرد و ابراز داشت: در ۷۵ نقطه از محورهای استان دستگاه تردد شمار آنلاین نصب شده و ۵۱ سامانه ثبت تخلفات سرعت آنلاین نیز به صورت فعال تخلفات کاربران جاده‌ای در سطح راههای استان را ثبت می کند.
وی گفت: ۱۳ سامانه نظارت تصویری آنلاین، ۵ سامانه تابلوهای پیام متغیرVMS، سامانه‌های توزین حین حرکت و سامانه ۱۴۱ با ۱۲۰ خط آنلاین همزمان، از دیگر فعالیت‌های انجام شده در حوزه استفاده از سامانه های هوشمند برای کنترل وضعیت محور های مواصلاتی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در پایان افزود: مقایسه ایمنی تردد برون شهری براساس شاخص تلفات برون شهری نشان می‌دهد از سال ۹۴ شاهد یک روند کاهشی و نسبتاً پایدار هستیم که نشان از برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت موثر در کاهش تلفات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه