English

امین آرا:

موسیقی در مبنای فرهنگی خود عامل تفکر و اعتلای فرهنگی جامعه است

عضو کمیسیون هنری جوانان کشور گفت: موسیقی اصیل ایرانی با حقیقت وجودی ما پیوند دارد و نمی توان این حقیقت را در نسبت خاصی قرار داد.

موسیقی در مبنای فرهنگی خود عامل تفکر و اعتلای فرهنگی جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، امین آرا پیش از ظهر امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای اینکه موسیقی در نظام‌های اجتماعی مسیر پیدا کند نیازمند حمایت و نیازمند سیاست‎گذاری است که حاکمیت با این رویکرد زیبایی‌شناسی و معرفت‌شناسی در راستای اعتلای فرهنگی از موسیقی استفاده کنند.

وی افزود: ‌عدم حمایت از هنرمندانی که به لایه‌های عمیق و زیبایی شناسانه موسیقی می‌پردازند ازیک‌طرف و از طرف دیگر دیدگاه اقتصادی و نگاه تفننی داشتن به موسیقی که در سال‌های اخیر نسبت به موسیقی شده، اینها سیاست‌های اشتباهی هستند که تا زمانی که نظام سیاست‌گذاری در ارتباط با رشته موسیقی توسط ارگان‌ها و مؤسسات مسئول را به سمت کاربرد موسیقی در راستای اعتلای فرهنگی و تعلیم و تربیت قدم برندارد ما با همین سراشیبی در ارتباط با اجراهای موسیقی در کشور روبه‌رو خواهیم بود.

آرا به نقش موسیقی اصیل ایرانی در حوزه تحولات اجتماعی میان مخاطبان اشاره کرد و گفت: موسیقی اصیل ایرانی با حقیقت وجودی ما پیوند دارد و شما نمی توانید این حقیقت را در نسبت خاصی قرار دهید.

عضو کمیسیون هنری جوانان کشور بیان داشت: با این وجود موسیقی همچنان پویاست و بستر اجتماع را برای پیشبرد اهداف اجتماعی تغذیه می کند. در این راه هنرمندان همیشه جزو اولین کسانی بودند که نقش پیشگامان تحولات اجتماعی را ایفا کرده و با ذوق و خلاقیتی که داشتند روی جامعه پیرامون خود تاثیر می گذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه