English

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد:

فرونشست زمین در حاشیه راه آهن تهران بندرعباس در محدوده بخش زواره

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در پی فرونشست زمین در حاشیه راه آهن تهران بندرعباس در محدوده بخش زواره مطالعات تخصصی این خط آهن آغاز شد.

فرونشست زمین در حاشیه راه آهن تهران بندرعباس در محدوده بخش زواره

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، منصور شیشه فروش اظهار کرد:این مطالعات به صورت تخصصی و علمی در پی دریافت گزارش هایی از فرونشست راه آهن تهران بندرعباس در حوالی روستای شهراب از توابع بخش زواره آغاز شده است.

وی با بیان اینکه هر چند گزارشی مبنی بر خسارت به این خط آهن به خاطر فرونشست زمین دریافت نشده است افزود: برای جلوگیری از بروز خسارت در جلسه ای با مدیرکل راه آهن یزد تصمیم گرفته شد مطالعات تخصصی در این منطقه شروع شود.

این مقام مسئول علت فرونشست زمین در  منطقه زواره را افت آب های زیر زمینی و کاهش بارندگی ها دانست و گفت: در این منطقه از فرونشست زمین در زمین های کشاورزی و جاده ها گزارش شده است

وی افزود: به منظور کنترل آب برداشتی در شهرستان اردستان 272 کنتور حجمی در این شهرستان نصب شده است 66 چاه غیر مجاز شناسایی و 237 حلقه چاه هم تعدیل پروانه شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: مناطق کویری شمال استان اصفهان باید به قطب مزارع آفتابی و نیروگاه بادی تبدیل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان روزهای آفتابی فراوان و وزش بادهای زیاد را زمینه ای برای استفاده از انرژی های نو در مناطق کویری استان اصفهان به ویژه کویر زواره بیان کرد.

وی گفت: ضروری است وزارت نیرو با پرداخت تسهیلات لازم زمینه سرمایه گذاری مردم و بخش خصوصی در این مناطق را برای استفاده از ظرفیت انرژی های نو در شرایط خشکسالی فراهم کند

این مقام مسئول ادامه داد: در این منطقه مجموع سالانه ساعات آفتابی 3228 ساعت است که شرایط مناسبی برای ایجاد مزارع آفتابی و نصب پنل های خورشیدی به شمار می رود.

شیشه فروش با اشاره به برگزاری همایش آب مایه حیات در شهر زواره گفت: این همایش فرصت مناسبی است تا با برپایی نشست های علمی راهکارهای برون رفت از بحران کم آبی متناسب با سند آمایش سرزمینی و نحوه اجرای آبخیزداری زیرزمینی ، کنترل سیلاب ها و مدیریت آب دریاچه های فصلی بررسی شود.

به گزارش موج؛ اولین همایش منطقه‌ای آب مایه حیات قرار است روز پنج شنبه  ۲۵ آذر ماه همزمان با روز پژوهش در سالن دکتر علی شریعتی شهر زواره برگزار شود.

فرونشست اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه