English

در هشتمین جلسه کمیسیون معادن بررسی شد؛

فاجعه پنهان پدیده فرونشست زمین در استان اصفهان

فاجعه پنهان پدیده فرونشست زمین در استان اصفهان در هشتمین جلسه کمیسیون معادن بررسی شد.

 فاجعه پنهان پدیده فرونشست زمین در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، بررسی کارشناسی فاجعه پنهان پدیده فرونشست زمین در استان اصفهان و مخاطرات ناشی از آن که با حضور مدیرکل زمین شناسی  و مدیر کل مرکز تحقیقات راه و شهرسازی استان برگزارشد.

در این جلسه تاکید شد زمانیکه بصورت مرتب از سفره های آب زیر زمینی بدون اینکه تغذیه ای درآن صورت گیرد برداشت می شود، موجب می شود که آب موجود در فضاهای بین ذرات خاک کشیده شده و فضاهای خالی ایجاد شده براثرفشار حاصل از وزن طبقات بالایی متراکم شود. و این به این معنی است که دیگر فضای بسته شده به هیچ عنوان باز نخواهد شد و به همین دلیل  فرونشست مخاطره ای برگشت ناپذیر است.

گفتنی است؛ این نشست در راستای تفاهم نامه کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان با سازمان زمین شناسی به منظورهم اندیشی برای کاهش سرعت پدیده فرونشست استان اصفهان برگزار شد.

 در ادامه این نشست مجازی با تاکید بر اینکه برخی از مناطق شهری اصفهان درگیر فاجعه فرونشست بوده و آثار آن در ساختمان های این مناطق نیز قابل رویت می باشد، عنوان شد: وجود فرونشست در المان ها و زیرساخت های عمرانی شهر، دکل های برق فشار قوی، آزادراه ها و بزرگراه ها و خطوط ریلی زنگ خطری برای اصفهان بوده که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش موج؛ براساس گزارش سازمان زمین شناسی از سال 96 تاکنون مناطق درگیر فرونشست استان اصفهان چهار برابر رشد داشته و به حدود 9هزار کیلومتر رسیده این در حالی است که این فاجعه به سمت مراکز جمعیتی درحال گسترش است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه