English

احمد بروغنی:

جوجه ریزی ماه آبان در خراسان رضوی بیش از ۹ میلیون قطعه بوده است

رییس هیات مدیره انجمن صنفی مرغداران گوشتی خراسان رضوی بیان کرد: در هر شرایطی عرضه و تقاضا عامل اصلی تعیین قیمت جوجه و مرغ است هر چند عوامل دیگر مانند هزینه دارو، واکسن، نهاده و نیروی کار در بالا رفتن قیمت دخیل است.

جوجه ریزی ماه آبان در خراسان رضوی بیش از ۹ میلیون قطعه بوده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، احمد بروغنی رییس هیات مدیره انجمن صنفی مرغداران گوشتی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: جوجه‌ریزی در خراسان رضوی در آبان ماه امسال ۹ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۵۶۰ قطعه بوده است.

بروغنی در ادامه این خبر اضافه کرد: اداره پشتیبانی امور دام خراسان رضوی اقدام به واردات تخم‌مرغ نطفه دار کرده و به همین علت قیمت‌ها در بازار روند نزولی پیدا کرده است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی مرغداران گوشتی خراسان رضوی همچنین افزود: قیمت جوجه گوشتی در بازار برای "نژاد آرین" حدود ۷ هزار تومان و برای "نژاد راد" بین ۸ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۹هزار تومان است و برای جوجه‌های وارداتی نیز قیمت ۶ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در هر شرایطی عرضه و تقاضا عامل اصلی تعیین قیمت جوجه و مرغ است هر چند عوامل دیگر مانند هزینه دارو، واکسن، نهاده و نیروی کار در بالا رفتن قیمت دخیل است اما اگر عرضه زیاد باشد و تقاضا کم، قطعا قیمت‌ها به زیر نرخ مصوب می‌رسد البته بر عکس این موضوع نیز صدق می‌کند.

بروغنی تاکید کرد: باید توجه داشت پرورش جوجه و مرغ با کالا یا حتی دام متفاوت است، زیرا می‌توان کالا یا دام را برای مدت زمان طولانی‌تری نگهداری و سپس به بازار عرضه کرد، اما چنین اقدامی در نگهداری از جوجه و مرغ ممکن نیست و در واقع بیشترین مدت زمان نگهداری مرغ حداکثر یک هفته است، اما جوجه را نمی‌شود بیش از یک روز نگه داشت و باید تا پایان روز آن را با هر قیمتی به فروش رساند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی مرغداران گوشتی خراسان رضوی متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود در صورتی که تلفات نداشته و جوجه‌ها روند طبیعی پرورش خود را طی کند، طی ۴۵ روز آینده تولید مرغ زیاد شود و مشکلی در عرضه مرغ پیش نیاید و همچنین با ادامه این شرایط برآورد می‌شود قیمت مرغ افزایش پیدا نکند.

بروغنی در خاتمه یادآور شد: باید توجه داشت یارانه دولت مختص نهاده‌هاست و تنها ۴۰ درصد از قیمت تمام شده مرغ را شامل می‌شود و به ۶۰ دیگر هزینه‌های آن مانند دارو، واکسن، حقوق کارگر، استهلاک سالن‌ها یارانه‌ای تعلق نمی‌گیرد و بنابراین با چنین شرایطی مرغدار مجبور است خود این هزینه‌ها را با قیمت بالا پرداخت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه