English

وضعیت سلامت مسافران قبل از صدور بلیط اتوبوس بررسی می‌شود

معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز گفت: شرکت‌های مسافربری موظف هستند قبل از صدور بلیت وضعیت سلامت مسافر را از طریق ارسال کد ملی به سامانه سروا استعلام کنند.

وضعیت سلامت مسافران قبل از صدور بلیط اتوبوس بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج البرز، سید اسماعیل امیرزاده روز سه شنبه ۱۶ آذرماه در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: طی هشت ماهه نخست امسال  ۷۳۱ هزار مسافر در قالب ٨٠ هزار و ١۴۶ سفر از البرز به نقاط مختلف کشور جابجا شده‌اند.

وی با بیان اینکه میزان جابه‌جایی مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا استفاده از ماسک برای تمامی سرنشینان، کاهش ظرفیت پذیرش مسافر، ضدعفونی‌کردن فضای داخل اتوبوس‌ها پیش از هر سفر و ارائه بسته‌های بهداشتی در همه سفرها الزامی است.

امیرزاده تصریح کرد: همچنین بلیت مسافران پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آن‌ها توسط پایانه فروش بلیت صادر می‌شود و شرکت‌های مسافربری نیز موظف هستند قبل از صدور بلیت وضعیت سلامت مسافر را از طریق ارسال کد ملی به سامانه سروا استعلام کنند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری‌وحمل نقل جاده‌ای البرز اضافه کرد: برای فرهنگ‌سازی جهت حذف روش‌های حضوری خرید بلیت نیز پیامک‌هایی با محتوای راه‌های خرید بلیط اینترنتی و مزایای استفاده از این روش برای مسافران ارسال می‌شود.

امیرزاده با توضیح اینکه در حال حاضر ۲۵۰۸ راننده حرفه‌ای در بخش حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری استان تحت پوشش ۲۸ شرکت و موسسه حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای وظیفه جابه‌جایی مسافر استان را به عهده دارند، افزود: مسافرانی که از ناوگان عمومی حمل‌ونقل مسافری استفاده می‌کنند می‌توانند در صورت نیاز پیشنهادها، انتقادها و موارد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از طریق شماره تلفن گویا و شبانه‌روزی ۱۴۱، به اپراتورها اعلام کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه