English

به همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان؛

برگزاری کارگاه های ارتقا مهارت فرزند پروری در بندرعباس

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان از برگزاری کارگاه های ارتقا مهارت فرزندپروری توسط این معاونت خبر داد.

برگزاری کارگاه های ارتقا مهارت فرزند پروری در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علیرضا احمدی منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان در حاشیه برگزاری کارگاه مهارت فرزندپروری شامل 23 مهارت تعریف شده در این خصوص، تأکید کرد: کلیدی ترین راه حل کاهش آسیب های اجتماعی، توانمندسازی افراد با آموزش و آگاه سازی است.
احمدی منش گفت: پیشگیری رشد مدار یکی از انواع سطوح پیشگیری است که در آن سعی می کنند از طریق شناسایی عوامل خطرزای فردی و اجتماعی و بکارگیری عوامل حمایتی با انجام مداخله های روانشناختی- اجتماعی زودهنگام در سطوح خانواده، مهدکودک، مدرسه و محیط های اجتماعی از شکل گیری و شیوع آسیب های اجتماعی پیشگیری کنند.
این مقام قضایی ابراز داشت: با توجه به اینکه خانواده سنگ بنای حیات جامعه است و نقش زیادی در جامعه پذیری و رشد همه جانبه کودک و تربیت شهروند آینده و جامعه دارد و همچنین با عنایت به اهمیت آشنایی کارکنان و قضات دادگستری با این نوع از پیشگیری، اجرای کارگاه های آموزشی 23 مهارت تربیت فرزند سالم، خودکنترل و اجتماعی ویژه کارکنان و قضات قوه قضائیه که دارای فرزند7 تا 12 سال هستند توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم آغاز شد.
احمدی منش در ادامه یادآور شد: امید است با اجرای برنامه مذکور مفاهیم و مهارت های پیشگیرانه از طریق والدین به کودکان در سنین ابتدایی منتقل شود.
شایان ذکر است محتوای مذکور شامل پیشگیری از آسیب های فضای مجازی، معرفی و مرور مشکلات رفتاری کودکان، بهبود بهزیستی والدین، بهبود روابط خانوادگی، ارتقا رشد خودکنترلی کودک، ارتقا رشد اجتماعی کودک، ارتقا رشد تحصیلی کودک، ارتقا رشد هیجانی کودکان و مهارت خیرگزینی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه