English

جواد حسینی:

خیران نیکوکار، ۷۰ درصد فضاهای آموزشی استثنایی کشور را ساخته اند

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: خیران و نیکوکاران مردمی این حوزه در ایام شیوع کرونا نیز بیش از ۳۶۱ هزار دستگاه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان مناطق کم برخوردار تامین کردند.

خیران نیکوکار، ۷۰ درصد فضاهای آموزشی استثنایی کشور  را ساخته اند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد حسینی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سخنانی عنوان کرد:۷۰ درصد از فضاهای آموزشی مورد استفاده آموزش و پرورش استثنایی توسط خیران مردمی ساخته‌ شده است.

حسینی این سخنان را در گردهمایی روز جهانی معلولان در مشهد بیان کرد و اضافه کرد: با همت خیران در ۲ سال گذشته در قالب نهضت "از خشت تا بهشت"، طرح اجرای ۲۰۰ مدرسه استثنایی در کشور کلنگ‌زنی و یا افتتاح شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: این امر منجر به افزایش ۱.۵ متر مربع سرانه فضای آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها و ۲.۵ متر مربع در مناطق محروم کشور شده است و به این ترتیب می توان گفت که نیکوکاران بیش از ۷۰ درصد فضاهای آموزشی آموزش و پرورش استثنایی را با همت خود ساخته‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین در قالب نهضت ( توان افزایی ) برای تامین ۱۰۵ قلم تجهیزات آموزشی و توانبخشی ۷۰ هزار دانش آموز استثنایی در آموزش و پرورش استثنایی، پارسال خیران ۱۴۵ میلیارد تومان به این حوزه کمک کردند.

معاون وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: خیران و نیکوکاران مردمی این حوزه در ایام شیوع کرونا نیز بیش از ۳۶۱ هزار دستگاه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان مناطق کم برخوردار تامین کردند و بیش از ‌۳۰ هزار تبلت و گوشی هوشمند از این تعداد به دانش آموزان کم برخوردار استثنایی اهدا شده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: جامعه دوستدار انسان، جامعه‌ای است که عادلانه، فراگیر، در دسترس، بدون خطر و عاری از آلودگی‌ها است و یکی از مشخصه‌های جدی این جامعه وجود دوستداران کتاب، کودک و معلول است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه