English

مهرالله رخشانی مهر:

تامین و توزیع تجهیزات گرمایشی مورد نیاز مدارس کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: جمع آوری کامل بخاری‌های نفتی از مدارس کشور و همچنین موتورخانه‌های فرسوده مدارس و نوسازی آنها مورد توجه خاص این سازمان قرار دارد.

تامین و توزیع تجهیزات گرمایشی مورد نیاز مدارس کشور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهرالله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سخنانی عنوان کرد: تجهیزات گرمایشی مورد نیاز مدارس کشور با تخصیص پنج هزار میلیارد ریال تامین و توزیع شده است.

رخشانی این سخنان را در حاشیه بازدید از طرح‌های نیمه تمام آموزش و پرورش شهرستان بجستان بیان کرد و افزود: این تجهیزات بر اساس اعلام نیاز مدارس تامین و قبل از فصل سرما بین آن‌ها توزیع شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین متذکر شد: جمع آوری موتورخانه‌های فرسوده مدارس و نوسازی آنها مورد توجه خاص این سازمان قرار دارد و تمهیداتی هم برای تامین دیگر تجهیزات مورد نیاز مدارس و به روز کردن آنها فراهم شده یا در دست اقدام است.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین چهار هزار و ۳۰۰میلیارد ریال نیز در سالجاری برای تامین تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور اختصاص یافت و در بازدید از چهار طرح نیمه تمام آموزشی بجستان، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و تامین تجهیزات مورد نیاز آنها اولویت وزارت آموزش و پرورش است.

رخشانی ادامه داد: پیش از این از جمع آوری کامل بخاری‌های نفتی از مدارس کشور خبر داده بودیم و گفته بودیم که سامانه موتورخانه و بخاری‌های هوشمند گازی جایگزین آن‌ها می‌شوند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار کرد: ۴۷هزار بخاری گازی در مدارس کشور جمع آوری می‌شوند و با توجه به ضوابط ایمنی و ممنوعیت وجود شعله مستقیم گاز در مدارس، برای کاهش خطرات، تمامی بخاری‌های گازی مدارس نیز برچیده می‌شوند.

وی تاکید کرد: در ساخت مدارس تا جایی که وسعت آن‌ها اجازه می‌دهد باید حیاط‌های بزرگ در نظر گرفته شود، زیرا بخش اعظم حضور و فعالیت‌های پرورشی دانش آموزان در حیاط مدارس انجام می‌شود و تا جایی که امکان دارد فضاهای آموزشی نباید بیشتر از ۲طبقه ساخته شوند.

رخشانی مهر در خاتمه یادآور شد: مدرسه سازی هیچ زمان تمام نمی‌شود و مانند یک جریان و متناسب با نیاز مناطق مختلف همواره در جریان است و باید با حفظ کرامت خیران بستر مشارکت آنان در احداث فضا‌های آموزشی افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه