English

جواد خدایی:

تشکیل ستاد انرژی در حوزه های مختلف در استانداری خراسان رضوی

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: باید به برنامه‌های استانداری خراسان رضوی در توسعه زیرساخت‌های تولید و انتقال برق در استان باید توجه داشت.

تشکیل ستاد انرژی در حوزه های مختلف در استانداری خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد خدایی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: ستاد انرژی با رویکرد شناسایی ظرفیتها و نیازهای موجود در حوزه های مختلف انرژی استان در استانداری تشکیل شده است تا بتوان این بخش را توسعه داد و نیاز برق استان را تامین کرد.

خدایی این سخنان را در بازدید از بخشهای مختلف شرکت برق منطقه ای خراسان بیان کرد و افزود: برنامه های مختلف این ستاد برای تامین برق پایدار و استفاده مطلوب از ظرفیتهای موجود به ویژه در عرصه انرژیهای تجدیدپذیر خواهد بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در ادامه گفت: نمی توان مساله مدیریت انرژی را به صورت تک ساحتی دنبال کرد لذا استانداری خراسان رضوی در دوره جدید مدیریتی خود به دنبال این است که به مساله انرژی به صورتی کاملا یکپارچه و واحد بپردازد.

وی همچنین متذکر شد: باید به برنامه‌های استانداری خراسان رضوی در توسعه زیرساخت‌های تولید و انتقال برق در استان باید توجه داشت بر هم کنش حوزه‌های مختلف انرژی، موضوعی محسوس است و از همین رو نمی‌توان به مساله انرژی نگاه تک‌بعدی داشت.

خدایی اذعان کرد: استفاده از انرژی‌های پاک برای تولید برق در استان لازم است و متاسفانه خراسان رضوی در زمینه تولید برق از محل انرژیهای پاک کمی تاخیر داشته لذا امید است که ظرف چند سال آینده بتوان زمینه بهره‌برداری از این نوع انرژی‌ها را در استان فراهم کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: برخی از خطوط انتقال برق هم به بهسازی و بازسازی نیاز دارند که البته تاکنون در این زمینه فعالیتهای ارزشمندی نیز انجام گرفته است و عقب افتادگی های بخش تولید به دلیل کمبود برق یا قطعی آن در تابستان گذشته باید به نحوی جبران شود.

وی در ادامه با ابراز امیدواری اضافه کرد: ظرف ۲ تا سه سال آینده امیدواریم بتوان با گذر از دوره اوجگیری کنونی و با تراز شدن عرضه و تقاضای برق شرایط را به نحوی پیش برد که در عرضه برق فاصله ای منطقه ای با بخش تقاضا شکل گیرد.

خدایی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت بروز خاموشی در بخش خانگی یک سری آسیب‌هایی را در پی داشته  است و امنیت روانی شهروندان را تحت‌ الشعاع قرار می دهد، از دیگر سو اعمال خاموشی در حوزه تولید نیز چالش ایجاد کرده و این مساله از منظر مدیریت اقتصادی کشور قابل قبول نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی