English

اکبر یونسی:

برداشت بیش از پانزده هزار تُن ذرت علوفه‌ای از مزارع شهرستان درگز

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان درگز بیان کرد: ذرت علوفه‌ای ۵۰ تا۶۰ درصد جیره طیور و ۹تا۱۰ درصد جیره دامی شهرستان را تامین می‌کند و این محصول از کشت ها‌ی بهاره در شهرستان است.

برداشت بیش از پانزده هزار تُن ذرت علوفه‌ای از مزارع شهرستان درگز

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، اکبر یونسی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان درگز عنوان کرد: برداشت ۱۵هزار تُن ذرت علوفه‌ای از سطح ۳۴۵هکتار زمین‌های زراعی  شهرستان درگز به پایان رسید.

یونسی در ادامه این خبر افزود: از این سطح در مجموع پانزده هزارو ۵۲۵ تُن ذرت علوفه‌ای برداشت شده است و متوسط عملکرد این محصول را امسال در درگز ۴۵تُن در هکتار اعلام کرد و ذرت علوفه‌ای کشت شده مکانیزه و رقم غالب منطقه سینگل کراس ۷۰۴ است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان درگز در ادامه گفت: با استفاده از تغذیه گیاهی و اجرای طرح‌های مزارع الگویی و طرح‌های تحقیقی ترویجی به راحتی عملکرد در بعضی مزارع به ۸۰تا۱۰۰ تن رسیده است.

وی همچنین تصریح کرد: ذرت علوفه‌ای ۵۰ تا۶۰ درصد جیره طیور و ۹تا۱۰ درصد جیره دامی شهرستان را تامین می‌کند و این محصول از کشت ها‌ی بهاره در شهرستان است که بیشتر به عنوان محصول دوم کشت می‌شود و امسال با توجه به شرایط آب و هوایی، خشکسالی و کمبود علوفه ، تقاضای دامداران برای کشت این محصول افزایش یافته است.

یونسی در خاتمه متذکر شد: برداشت ذرت علوفه‌ای نقش موثری در تامین نهاده‌های دامی شهرستان دارد و علت اینکه کشاورزان رغبت بیشتری به کشت این محصول در مقایسه با دیگر محصولات علوفه‌ای دارند عملکرد و کیفیت بالای علوفه آن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه