English

استاندار مازندران در مقابل مافیای معادن تهران در چالوس بایستد؛

قطعه چهار آزاد راه تهران – شمال در پی بی‌قانونی وزارت صمت روی هوا / ضرورت ورود جدی قوه قضائیه در دفاع از بیت المال در چالوس

در بررسی‌های بعمل آمده به دستور آیت الله رئیسی در زمان ریاست قوه قضائیه دیوان عدالت اداری با برگزاری جلسات متعدد و بررسی‌های ویژه از صدور مجوز جلوگیری و همین‌طور رأی‌هایی که در دادگاه به نفع متقاضی معدن صادر شده بود را نقص کرد.

قطعه چهار آزاد راه تهران – شمال در پی بی‌قانونی وزارت صمت روی هوا / ضرورت ورود جدی قوه قضائیه در دفاع از بیت المال در چالوس

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، در سال گذشته فردی با نام «الف – د» در منطقه غربی محور آزاد راه تهران – شمال درخواست معدن به میزان 50 هکتار نموده که مورد موافقت قرار گرفت و در مرحله واگذاری با ورود رسانه و پرداختن به این موضوع و مخالفت مسئولان منطقه، موضوع به صورت ویژه در دستگاه قضایی مورد بررسی قرار گرفت.

در بررسی‌های بعمل آمده به دستور آیت الله رئیسی در زمان ریاست قوه قضاییه دیوان عدالت اداری با برگزاری جلسات متعدد و بررسی‌های ویژه از صدور مجوز جلوگیری و همین‌طور رأی‌هایی که در دادگاه به نفع متقاضی معدن صادر شده بود را نقص کرد.

البته ذکر این موضوع ضروری است که فرایند قانونی برای مجوز معدن فوق در دشت نظیر کجور انجام شد چون منطقه حفاظت شده بوده دادن مجوز خلاف است ولی با ارتباطات آمدند و درخواست پل زغال را دادند بدون مراحل قانونی که اداره کل صمت، اداره کل منابع طبیعی و مسئولین اعتراض کردند که قاضی متوجه اشتباهش  شد و گفت در رأی صادره قبلی که به نفع درخواست کننده بوده، اشتباه کردم و این موضوع در متن رأی نهایی شعبه 4 دیوان آمده است.

رأی دیوان به پیوست این گزارش می باشد که تاریخ ابلاغ آن 1400/6/21 است.

مافیای معادن تهران در چالوس

 

مافیای معادن تهران، همچنان به دنبال معدن در چالوس

بعد از رأی دیوان عدالت اداری و جلوگیری از راه های قبلی و همین‌طور مجوز برای معدن در حاشیه غربی آزاد راه تهران- شمال به نام یک خانم «الف – د» که ساکن تهران می باشد و توسط یک مافیای معدن هدایت می شود بی‌کار ننشسته و از طریق یکی از مدیرکل‌های وزارت صمت پیگیر بوده و این مدیرکل در نامه‌ای به شماره 166885/60 مورخ 1400/7/14 به اداره کل صمت مازندران تأکید بر ارائه مجوز علیرغم رأی دیوان و مخالفت مسئولان منطقه دارد در صورتی که هیچ فرایند قانونی نیز برای دریافت معدن در پل زغال چالوس رعایت نشده است.

 

قطعه چهار آزاد راه تهران – شمال روی هوا

در پی مکاتبه یکی از مدیران کل وزارت صمت اگر آن اداره کل در استان مازندران بخواهد نسبت به صدور مجوز در حاشیه غربی قطعه 4 آزاد راه تهران – شمال اقدام کند به دلیل ساختار زمین شناسی منطقه این قطعه در معرض تخریب قرار می گیرد و هزینه‌های میلیاردی در این قطعه به هدر می رود.

قطعه 4 آزاد راه تهران – شمال یکی از محورهای اصلی متصل به شمال کشور می باشد که برای احداث آن هزینه های زیادی انجام شده بود و فعالیت معدن در حاشیه این قطعه از آزاد راه تهران – شمال موجب از بین رفتن این جاده به دلیل موقعیت توپوگرافی منطقه و رانش زمین می شود که خسارت زیادی را به همراه دارد و در واقع ارجحیت منافع یک گروه مافیا نسبت منافع ملت را نشان می دهد.

فرماندار چالوس: مخالف صدور مجوز معدن در حاشیه آزاد راه تهران – شمال هستیم

فرماندار شهرستان چالوس گفت: مورخ 4 آذر 1400 طی نامه ای به شماره 1677/1400/8635 به صراحت  مخالفت خود را در جهت صدور مجوز معدن در حاشیه غربی آزاد راه تهران – شمال به اداره کل صمت مازندران اعلام کردیم.

سید رسول حسینی اظهار داشت: در این نامه یادآور شدیم شعبه 4 دیوان عدالت اداری به صراحت طی دادنامه ای به شماره 140031390001541338 مورخ 221/6/1400 در خصوص واگذاری معدن در حاشیه غربی آزاد راه تهران – شمال مخالفت نموده است و راه اندازی معدن فوق به دلیل وضعیت توپوگرافی و مشرف بودن آن از نظر ارتفاع و شیب تند آن خطرات زیادی برای این قطعه از آزاد راه تهران – شمال به همراه دارد.

مافیای معادن تهران در چالوس

وی گفت: اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران و اداره محیط زیست و همچنین آزاد راه تهران شمال با دلیل کارشناسی و به صورت فنی اعلام کردند مخالف فعالیت معدن در منطقه مورد نظر بوده و آسیب های جدی در بخش‌های مختلف برای شهرستان چالوس به همراه دارد.

مافیای معادن تهران در چالوس

شرکت آزاد راه تهران - شمال: فعالیت معدن در حاشیه آزاد راه خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد

سعید شاهسواری مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران – شمال نیز طی نامه‌ای به فرماندار چالوس صدور مجوز و فعالیت معدن در حاشیه غربی قطعه 4 آزاد راه تهران – شمال را خطری جبران ناپذیر برای این قطعه از آزاد راه دانست.

در این نامه به شماره 14164/05/1 مورخ 21/10/99 تأکید شد: در صورت فعالیت معدن در حاشیه غربی قطعه 4 آزاد راه تهران – شمال با توجه به وضعیت طبیعی منطقه به طور کلی آسیب شدیدی در پی رانش زمین برای این منطقه از آزاد راه تهران شمال خواهد داشت.

مافیای معادن تهران در چالوس

 

مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران: مخالف صدور مجوز معدن در حاشیه غربی قطعه 4  آزاد راه تهران – شمال هستیم

مدیرکل منابع طبیعی غرب استان مازندران گفت: قبلاً نیز اعلام کردیم و همچنان بر همان پاسخ قبلی پایبند هستیم که مخالف صدور مجوز برای معدن در حاشیه غربی قطعه 4   آزاد راه تهران – شمال هستیم.

سنگاری بیان داشت: ضمن اینکه شعبه 4 دیوان عدالت اداری نیز به صراحت اعلام نمود واگذاری مجوز معدن در منطقه مورد نظر ممنوع است و زیرا رأی صادره ختم کلام است.

وی گفت: بدون استعلام از این اداره کل صدور هرگونه مجوز تخلف است و ما نیز همان نظر کارشناسی قبلی که مخالف بودیم را داریم و نباید خارج از رأی دیوان اتفاقی رخ دهد.

 

نقش ویژه محسنی، نماینده مجلس در جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال

محمدعلی محسنی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نقش ویژه ای در جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و قطعه چهار آزاد راه تهران – شمال دارد.

قطعاً با ورود نماینده مجلس در موضوع فوق و بررسی همه جانبه و کارشناسانه و اینکه دادن این مجوز چه خطرات جبران ناپذیری برای منطقه از جمله قطعه چهار آزاد راه تهران- شمال در پی دارد جلوی دادن هر گونه مجوز گرفته خواهد شد.

قطعا نماینده مجلس اجازه نخواهد داد رأی که دیوان صادر کرده که مبنی برآن مجوز داده نشود چیزی جزء آن اجرایی شود.

 

اداره کل صمت مازندران همچنان در حال مقاومت برای صدور مجوز

علیرغم اینکه مدیرکل یکی از بخش های وزارت صمت تأکید به صدور مجوز بدون در نظر گرفتن رأی دیوان دارد و معلوم نیست به چه علت با مافیای معادن تهران برای فعالیت در چالوس همکاری می کند اما مدیرکل صمت مازندران در نامه ای به شماره 45616/701 مورخ 20/7/400 با ارائه گزارش کامل از پرونده فوق، مخالفت شدید خود را اعلام کرده و تأکید کرد با توجه به رأی قطعی دیوان این اداره نمی تواند نظری غیر از آن داشته باشد.

 

مافیای معادن تهران در چالوسمافیای معادن تهران در چالوسمافیای معادن تهران در چالوس

استاندار مازندران در مقابل فعالیت معادت تهران در چالوس بایستد

اکنون انتظار است استاندار مازندران در موضوع واگذاری 50 هکتار از اراضی حاشیه غربی قطعه 4 آزاد راه تهران – شمال بابت فعالیت و ارائه مجوز معدن که شعبه 4 دیوان عدالت اداری نیز رأی به عدم صدور مجوز کرده است و از طرفی مخاطرات شدیدی برای قطعه 4 آزاد راه تهران – شمال که مسیر اصلی تردد را دارد در مقابل این مافیای پر قدرت ورود کند.

استاندار مازندران قطعاً به عنوان نماینده عالی دولت در استان مازندران در دفاع از منافع استان و حفظ بیت المال می تواند با راهکارهای قانونی مانع اجرای معدن فوق باشد و مانع آسیب به راه اصلی دسترسی ( قطعه 4 آزاد راه تهران – شمال) شود.

 

ورود قوه قضائیه در دفاع از حفظ بیت المال و نادیده گرفتن رأی دیوان عدالت اداری

از ریاست قوه قضائیه و مدیرکل دادگستری استان مازندران نیز انتظار است در این موضوع که یکی از مدیران کل وزارت صمت با همکاری مافیای معدن تهران به دنبال نادیده گرفتن رأی دیوان عدالت اداری در مورد صدور مجوز بابت موضوع واگذاری 50 هکتار از اراضی حاشیه غربی قطعه 4 آزاد راه تهران – شمال ورود کند و با متخلفین و افرادی که پشت پرده در سمت‌های اداری به دنبال منافع شخصی هستند برخورد کنند.

 

صدور مجوز معدن مساوی با تخریب قطعه 4 آزاد راه تهران – شمال

قطعاً صدور مجوز 50 هکتار از اراضی غربی منطقه 4 آزاد راه تهران – شمال تا منطقه پل زغال به دور از هرگونه آسیب جبران ناپذیری که برای محیط زیست و نابودی طبیعت بکر گردشگری دارد، نابودی این منطقه از آزاد راه تهران – شمال را به همراه دارد که به دلیل موقعیت توپوگرافی منطقه آسیب جبران ناپذیری به این قطعه آزاد راه تهران- شمال وارد می کند.

ذکر این نکته ضروری است که این افراد به دنبال دریافت مجوز برای معدن هستند تمام اقدامات اولیه آنها برای منطقه دشت نظیر کجور بوده و برای منطقه پل زغال چالوس هیچ یک از مراحل اولیه را نیز طی نکردند و این منطقه از نظر منابع طبیعی غرب مازندران شرایط واگذاری برای معدن را ندارد.

اینک که نابودی پروژه ملی در شهرستان چالوس برای یک عده مافیا با همراهی یکی از مدیران کل وزارت صمت مهم نیست و مسئولین منطقه نیز مخالفت خود را اعلام کرده اند انتظار است ریاست قوه قضاییه، استاندار مازندران و مدیرکل دادگستری مازندران در اسرع وقت در این موضوع ورود کرده و ضمن اجرای رأی دیوان عدالت اداری به جهت جلوگیری از هرگونه تخریب و آسیب به راه و جاده که نیاز ضروری ملت ایران بوده با این مافیا و مدیران پشت پرده ای که از این مافیا حمایت می کنند، برخورد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه