English

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

ارائه پیشنهاد بازگشایی سامانه نهضت ملی مسکن برای سایر شهرهای استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ارائه پیشنهاد بازگشایی سامانه نهضت ملی مسکن برای سایر شهرهای استان به وزارت راه و شهرسازی ارائه شد.

ارائه پیشنهاد بازگشایی سامانه نهضت ملی مسکن برای سایر شهرهای استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،  علیرضا قاری قرآن در جلسه بررسی وضعیت طرح نهضت ملی مسکن با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، مدیران کل راه و شهرسازی سراسر کشور بیان کرد: در صورتی که سامانه برای ثبت نام تمامی شهرها باز شود، بعد از ثبت نام و پالایش متقاضیان، تعداد متقاضی موثر هر شهر شناسایی می‌شود و این امکان فراهم می‌شود تا همزمان تامین اراضی نسبت به تعداد متقاضیان موثر صورت پذیرد.

 در این جلسه وزیر راه و شهرسازی ضمن بررسی وضعیت و روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن، نکات حائز اهمیت در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح را بیان داشت و بر استفاده حداکثری از همه پتانسیل‌های موجود خصوصاً شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ساختمان و ارتقاء دانش فنی مسکن در سطح کشور تاکید کرد. 

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان که به منظور شرکت در جلسه شورای مسکن به تهران سفر کرده بود، در حاشیه این جلسه به تشریح آخرین وضعیت سامانه‌ای و اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اصفهان پرداخت. 

 وی اظهار کرد: در ثبت نام های قبلی (طرح اقدام ملی مسکن)، از کل متقاضیان ثبت نام شده در سامانه، حدود ۳۰ درصد آنان واجد شرایط شناخته شدند که از این میزان نیز نزدیک به ۱۲ درصد در سطح کشور واریز وجه داشتند لذا با توجه به تجربه کسب شده پیشنهاد می‌شود که سامانه برای مابقی شهرها که امکان تامین زمین دارند نیز بازگشایی شود. 

این مقام مسئول با بیان اینکه در بعضی از شهرهای استان با کمبود اراضی دولتی مواجه هستیم گفت: در صورتی که سامانه برای ثبت نام تمامی شهرها باز شود، بعد از ثبت نام و پالایش متقاضیان، تعداد متقاضی موثر هر شهر شناسایی می‌شود و این امکان فراهم می‌شود تا همزمان تامین اراضی نسبت به تعداد متقاضیان موثر صورت پذیرد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: بدیهی است این موضوع می‌بایست در شهرهایی انجام شود که امکان تامین زمین به طرق مختلف از جمله الحاق به محدوده و ... وجود داشته باشد. 

 وی اذعان داشت: در حال حاضر از ۱۰۹ شهر استان اصفهان برای تعداد ۴۳ شهر تامین زمین شده که هم اکنون امکان ثبت نام در سامانه برای این شهرها فراهم است و برای ۳۴ شهر دیگر نیز از طریق الحاق به محدوده زمین تامین شده است. 

قاری‌قرآن با اشاره به استفاده از ظرفیت بافت فرسوده در طرح نهضت ملی مسکن بیان داشت: بنظر می‌رسد در شرایط کنونی اینکه ساکنین در بافت فرسوده به صورت تک نفره اقدام به بهسازی و ساخت و ساز کنند جوابگو نخواهد بود لذا نیاز به الگویی است که با اجرای آن برکاتش نصیب عده زیادی شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی