English

محسن آوید:

نسل جوان دید متفاوت و پیشرویی به موسیقی دارند

عضو کمیسیون فرهنگ و هنر جوانان کشور گفت: نسل جوان دید متفاوت و پیشرویی به موسیقی دارند، باید با دید امروزی‌تر به موسیقی نگاه کرد، اتفاقی که برای ادبیات ایرانی افتاد باید برای موسیقی هم رخ دهد.

نسل جوان دید متفاوت و پیشرویی به موسیقی دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محسن آوید نسل جوان حاضر در موسیقی را پویا و فعال دانست و گفت: هم‌اندیشی بین نسل جوان به پیشرفت این نسل بسیار کمک می‌کند، نسل جوان دید متفاوت و پیشرویی به موسیقی دارند، باید با دید امروزی‌تر به موسیقی نگاه کرد، اتفاقی که برای ادبیات ایرانی افتاد باید برای موسیقی هم رخ دهد.

این خواننده جوان مخاطب شناسی را پاشنه آشیل موسیقی امروزی ایرانی دانست و افزود: باید موسیقی ایرانی به سلیقه مخاطبان توجه کند، فضای مجازی یک فرصت بوده و امکان ارتباط و هم‌اندیشی را بالا می‌برد، موسیقی بسیار آسان امروز به دست مخاطبان می‌رسد، فضای رقابتی سخت شده است.

آوید با بیان این موضوع که موسیقی ایرانی امروز رسانه ندارد تصریح کرد: اگر موسیقی ایرانی رسانه داشته باشد و به خوبی به مردم معرفی شود همه مردم عاشقیم موسیقی شده و انتخاب همه افراد این موسیقی می‌شود. هنرمندان نیز باید این موسیقی را امروزی شده ارائه کنند تا مخاطب ارتباطی نزدیک‌تر با موسیقی برقرار کند.

این موزیسین جوان در ادامه گفت: استفاده از لفظ موسیقی سنتی امروز برای موسیقی ایرانی شایسته به نظر نمی‌رسد، موسیقی امروز ما با موسیقی صدسال پیش بسیار تفاوت دارد، بهتر به نظر می‌رسد اگر از واژه موسیقی ایرانی استفاده کنیم، موسیقی ایرانی باید به‌جایی برسد که هر کس در هر گوشه از جهان این موسیقی را شنید نام ایران به ذهنش برسد و با روالی که امروز موسیقی ایرانی در پیش گرفته به‌زودی این مهم محقق می‌شود.

وی نگرش صحیح به موسیقی را مهم معرفی کرد و گفت: نگرشی صحیح به این موضوع مدنظر است، مخاطب شناسی کاری با اهمیت بوده و این امر نیاز دارد تا از تعصب بی‌مورد دوری کنیم، نباید به سویی پیش برویم که موسیقی تاریخ مصرف دار ارائه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی