English

آشنایی با رانندگان پُرخطر و چگونگی رفتار با آنان

رانندگان پر خاشگر معمولا در رانندگی به رفتارهای پُرخطری متوسل می شوند که می تواند جان خود و یا سایر رانندگان را به خطر بیاندازد. رانندگان منضبط نباید به دنبال انتقام گرفتن از این دسته رانندگان و یا مقابله به مثال با انان باشند.

آشنایی با رانندگان پُرخطر و چگونگی رفتار با آنان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، از دیدگاه روانشناسی ، پرخاشگری های اجتماعی ، میزان رضایت شهروندان را کاهش می دهد .رانندگان عصبانی و پرخاشگر ، از گروه افرادی هستند که بیشترین وقت خود را در جنگ و گریز تباه می کنند و بی آنکه خود بدانند درگیر نبردی نابرابر می شوند.نبردی که پیروزی نداشته و منجر به بیماری های روانی نظیر احساس سر خوردگی ، استرس و فشارهای روحی و روانی خواهد شد.

رانندگان پر خطر و پرخاشگر معمولا در رانندگی به رفتارهایی نظیر مانور و تغییر مسیر به طور مکرر، استفاده از نور بالا برای اذیت کردن راننده ی مقابل، بوق زدن های بیهوده و مکرر، توهین به سایر رانندگان و انجام رفتارهای ناپسند و زشت اجتماعی، تغییر مسیر ناگهانی و خطر آفرینی برای سایر رانندگان، سرعت های غیر مطمئنه و ایجاد حادثه برای سایر رانندگان، قرار گرفتن به مدت طولانی در خط سرعت به منظور تنبیه اتومبیل پشت سر، ترمزهای مکرر و ناگهانی برای تنبیه اتومبیل پشت سر، عبور از خط مقابل برای رهایی از ترافیک و... می شوند.

پلیس در این خصوص به رانندگان منضبط و قانونمند توصیه می کند که هرگز تحت تاثیر حرکات غیر اخلاقی رانندگان پر خاشگر قرار نگرفته و همواره با آرامش رانندگی کرده و با رعایت اصول ایمنی ترافیک، الگوی خوبی برای رانندگان دیگر باشند و هیچ گاه به دنبال انتقام گرفتن از راننده پرخاشگر و مقابله به مثل با آنان نباشند چرا که قطعاً این کار امنیت راه را مختل کرده و برای سایر رانندگان مشکل ایجاد می کند.

این نکته را باید مد نظر قرار داد که خیابان و جاده محل برای تسویه حساب های شخصی نیست و در صورتی که ماموران پلیس با رانندگانی که بخواهند حرکات مخاطره آمیز امنیت سایر رانندگان را به خطر بیاندازند برخورد قانونی خواهد کرد ضمن اینکه تمام دوربین های هوشمند نظارت الکترونیکی پلیس راهور و راه ناجا  تخلفات این رانندگان را ثبت خواهند کرد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه