English

حمیدرضا افشون:

قبضهای نجومی گاز در انتظار مشترکان پرمصرف

سرپرست واحد بهینه‌سازی مصرف گاز شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: امسال بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران تعرفه گاز بخش خانگی تغییر کرده و بهای پرداختی مشترکانی که مصرف گاز آن‌ها بالاست در مقاطعی چند برابر افزایش پیدا کرده است.

قبضهای نجومی گاز در انتظار مشترکان پرمصرف

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا افشون سرپرست واحد بهینه‌سازی مصرف گاز شرکت گاز خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: امسال بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران تعرفه گاز بخش خانگی تغییر کرده و بهای پرداختی مشترکانی که مصرف گاز آن‌ها بالاست در مقاطعی چند برابر افزایش پیدا کرده است.

افشون در ادامه این خبر متذکر شد: در سال جاری با توجه به سرمای زودرس هوا مصرف گاز در استان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و مشترکانی که خارج از اصول مصرف بهینه، گاز استفاده می‌کنند منتظر افزایش هزینه قبوض گاز خود باشند.

سرپرست واحد بهینه‌سازی مصرف گاز شرکت گاز خراسان رضوی همچنین افزود: بنابراین از مشترکان درخواست می‌شود تا برای تامین گاز پایدار تا پایان سال همکاری‌های لازم را داشته باشند و امسال بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران تعرفه گاز بخش خانگی تغییر کرده و بهای پرداختی مشترکانی که مصرف گاز آن‌ها بالاست در مقاطعی چند برابر افزایش پیدا کرده است.

وی در مورد محاسبه بهای گاز  مشترکین تصریح کرد: میزان مصرف مشترکان خانگی به ۱۲ پله تقسیم شده و مشترکانی که مصرف پایینی دارند گازبها ی آن‌ها نسبت به سال گذشته تغییری نخواهد کرد، مشترکانی که زیر ۲۰۰ متر مکعب گاز مصرف کنند گازبها پرداخت نمی‌کنند و گاز مصرفی آن‌ها رایگان است.

افشون یادآور شد: اما مشترکانی که خارج از اصول مصرف بهینه، گاز استفاده می‌کنند منتظر افزایش هزینه قبوض گاز خود باشند و از راهکارهای مدیریت مصرف، کنترل دمای منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد، بستن درب اتاق‌های که استفاده نمیشوند و خاموش کردن وسایل گرمایشی موجود در این اتاق‌ها از جمله راهکارهای کاهش مصرف گاز است.

سرپرست واحد بهینه‌سازی مصرف گاز شرکت گاز خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: این طرح از سال گذشته آغاز و به صورت رایگان انجام می‌شود. این طرح موجب بهبود عملکرد موتور خانه و کاهش مصرف گاز می‌گردد. مشترکانی که تا به حال در این طرح ثبت‌نام نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز تقاضای خود را اعلام کنند.

افشون در خاتمه خاطرنشان کرد: از مردم درخواست داریم با توجه به اینکه مصرف گاز در زمستان افزایش یافته و تراز گاز منفی می‌شود، با رعایت راهکارهای ساده‌ مصرف گاز را کاهش دهند و امیدواریم که سال جاری را بدون قطعی و افت گاز در شبکه‌های سراسری استان سپری کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه