English

هوای البرز برای تمام گروه ها ناسالم است

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز اعلام کرد که کیفیت هوای این استان در وضعیت قرمز قرار گرفته و برای تمام گروه ها در حالت ناسالم است.

هوای البرز برای تمام گروه ها ناسالم است

به گزارشخبرگزاری موج البرز، فردین حکیمی افزود: بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوا ی استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در تمام شهرستان های استان به جز طالقان، بالاتر از حد بوده و کیفیت هوای این مناطق در حالت اضطرار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: شاخص آلودگی در شهرستان های اشتهارد، ساوجبلاغ و ایستگاه متروی کرج به ترتیب بر روی اعداد ۱۵۶، ۱۵۵ و ۱۵۳ قرار دارد.

حکیمی یادآور شد که پیش از این هواشناسی استان اعلام کرده که پایداری هوا منجر به افزایش غلظت آلاینده ها تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی گفت: همچنین وضع کیفی هوا در شهرستان نظرآباد در حالت ناسالم برای گروه های حساس بوده و شاخص آلودگی در این منطقه ۱۴۵ است.

وی به محدودیت های موقت ابلاغی به تمام دستگاه ها در این شرایط اشاره کرد و افزود: از مهمترین مصوبات این کمیته می توان به ممنوعیت هر گونه فعالیت های عمرانی توسط شهرداری ها، تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، ممنوعیت تردد خود کامیون ها در سطح شهر، توزیع حداکثری سوخت یورو چهار در سطح کلانشهر کرج و اطلاع رسانی و تعطیلی موقت واحدهای آلاینده هوا توسط سازمان صمت ( معادن، ریخته گری ها، شرکت های تولید آسفالت و تولید بتن آماده) اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز همچنین به برخی توصیه های بهداشتی مرتبط با آلودگی هوا به شهروندان اشاره کرد و اظهار داشت: خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی می شود، کاهش فعالیت های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز، خودداری از خروج غیر ضروری از منزل و رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی از جمله این توصیه ها به شمار می رود.

وی اضافه کرد: همچنین جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل همگانی و  دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت ها از دیگر این توصیه های بهداشتی است.

در استان البرز ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی