English

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی برداشت زرشک از باغات استان اصفهان

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان از افزایش 20 درصدی برداشت زرشک از باغات استان اصفهان خبر داد.

افزایش 20 درصدی برداشت زرشک از باغات استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، احمدرضا رئیس زاده گفت: سطح زیرکشت زرشک در استان بالغ بر 35 هکتار می‌باشد که پیش‌بینی می‌گردد از این میزان بیش از 210 تن زرشک (به حالت تر ) برداشت گردد .    

وی در خصوص برداشت زرشک از باغات استان اصفهان در سال 1400 اظهار کرد: عملیات برداشت و فرآوری زرشک که از اوایل آبان ماه سالجاری در استان آغاز گردیده تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

 این مقام مسئول ادامه داد: سطح زیرکشت زرشک در استان بالغ بر 35 هکتار می‌باشد که پیش‌بینی می‌گردد از این میزان بیش از 210 تن زرشک (به حالت تر ) برداشت گردد که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش خواهد داشت.

 رئیس زاده اضافه کرد: متوسط عملکرد باغات زرشک در استان 6 تن (زرشک تر) در هکتار می‌باشدکه این میزان به حالت خشک به 5/1 تن خواهد رسید.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: شهرستان‌های برخوار با 15 هکتار، اصفهان با 10 هکتار و فریدونشهر با 5 هکتار به ترتیب بیشترین سطح زیرکشت زرشک در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • امین پور

    سلام مدتی پیش برای خرید زرشک و زعفران پیش اقای سیف الله معینی که در کربکند دولت اباد مزرعه دارن رفتم و با اینکه رسید پول واریزی به ایشان را داشتم از دادن جنس ممانعت کرد و شروع به انکار کردن مبلغ واریزی نمود ایشان فردی مال جمع کن و طماع و پول پرست و حریص و دروغ گو و دورو هستن به خاطر حرمت مو سفید ایشان و پیر بودنشان و عدم وقت کافی از ایشان شکایت نکردم لطفا از ایشان به هیچ وجه خرید نفرمایید.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه