English

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

واکسن نزده ها فقط با برگه تست منفی می‌توانند در مدارس حضورداشته باشند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به انجام واکسیناسیون اکثریت کادر آموزشی، اداری و خدماتی و دانش آموزان، لازم است افرادی که واکسیناسیون انجام نداده‌اند، هفته‌ای دو بار (هر ۳ روز یک‌بار)، آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

واکسن نزده ها فقط با برگه تست منفی می‌توانند در مدارس حضورداشته باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، ابراهیم شکیبا با تأکید بر اینکه مسئولان مدرسه در صورت مشاهده علائم کرونا مانند تب، لرز، سرفه، آبریزش و ... در بین  دانش آموزان و کارکنان می‌بایست نسبت به معرفی  فرد به مرکز خدمات جامع سلامت اقدام کنند، ابراز داشت: همچنین در زمان حضور دانش آموزان، بوفه مدارس باید تعطیل باشد و توزیع هرگونه خوراکی در مدرسه ممنوع است.

وی همچنین تأکید کرد: برای افرادی که یک نوبت واکسن دریافت کرده باشند، تا زمان تکمیل واکسیناسیون (۱۴ روز بعد از دریافت دو دوز واکسن) لازم است که هفته‌ای یک‌بار آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

وی گفت:.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه استفاده از ماسک در تمام مدت‌زمان حضور در مدرسه توسط دانش آموزان و کارکنان الزامی عنوان کرد و افزود: شستشوی مرتب و مکرر دست‌ها با صابون مایع و استفاده از محلول ضدعفونی‌کننده دست نیز ضروری است و دانش آموزان باید از لوازم‌التحریر شخصی استفاده کنند و از جابجایی آن با دانش آموزان دیگر خودداری کنند.

استفاده از هواکش و باز گذاشتن درها و پنجره‌های سالن‌ها به‌منظور تهویه مناسب و مستمر، گندزدایی همه سطوح دارای امکان تماس زیاد در مدارس در هر نوبت، گندزدایی دستشویی‌ها و توالت‌ها، روزانه حداقل دو بار در طول ساعات کار مدرسه و یک‌بار در انتهای کار مدرسه و دفع پسماندها به شیوه بهداشتی در سطل‌های درب دار پدالی از دیگر نکاتی بود که شکیبا به آن اشاره کرد.

وی بابیان اینکه از تجمع در محیط‌ مدرسه توسط دانش آموزان، والدین و کارکنان باید خودداری شود، گفت: استراحت بین کلاس‌های دانش آموزان در حداقل زمان و در زمان‌های مختلف بین کلاس‌ها انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه