English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

پروژه مرکز پیوند قلب کرمانشاه ۹۵ درصد رشد داشته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در اولین جلسه انجمن اهدای عضو ایرانیان - شعبه کرمانشاه از رشد ۹۵ درصدی راه‌اندازی مرکز پیوند قلب کرمانشاه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری این مرکز را راه‌اندازی شود.

پروژه مرکز پیوند قلب کرمانشاه 95 درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، محمود رضا مرادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بابیان اینکه اهدای عضو یکی از معنوی‌ترین و انسانی‌ترین کارهاست، گفت: بیماری‌های مزمن مثل نارسایی‌های قلبی و کلیوی عموماً درمان مناسبی ندارند و تنها دو راه اساسی برای درمان آنان وجود دارد، یکی استفاده از پیوند اعضا که از سال‌ها پیش در دنیا مرسوم بوده و دیگری استفاده از طب بازساختی و سلول‌های بنیادی که بیشتر در مراحل اولیه و در بیماری‌های پوست‌واستخوان قابلیت اجرا دارد.

وی گفت: پیوند اعضا از دو راه امکان دارد، دهنده زنده و یا فرد مرگ مغزی شده که با توجه به اینکه دهنده زنده دارای محدودیت‌هایی است، بهترین راه پیوند از طریق افراد مرگ مغزی می‌باشد.

وی بابیان اینکه پیوند کلیه در کرمانشاه قدمتی دیرینه دارد، افزود: تاکنون بیش از ۱۷۵۰ پیوند کلیه انجام‌شده است و بیش از ۷۰ پیوند مغز استخوان نیز در کرمانشاه انجام‌گرفته است.

مرادی ادامه داد: همچنین پیوند قرنیه و کاشت حلزون که یک تکنیک است در استان انجام می‌شود که رضایتمندی خاصی ایجاد نموده است.

وی بابیان اینکه به دنبال راه‌اندازی مرکز پیوند قلب در کرمانشاه هستیم و چه‌بسا اگر اپیدمی‌ کرونا نبود تاکنون این مرکز راه‌اندازی می‌شد، افزود: ۹۵ درصد کار انجام‌شده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این مرکز را راه‌اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه این جلسه باهدف انتخاب اعضای هیات مدیره انجمن اهدای عضو و تقسیم‌کارها بین ارگان‌ها و نهادهایی که قابلیت کمک دارند، تشکیل‌شده، گفت: در این امر خیر و خداپسندانه نیازمند مشارکت جدی مردم هستیم. بدون همکاری مردم انجام کارها میسر نمی‌شود، همان‌طور که در اپیدمی کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر وقت مردم پای‌کار بودند، کرونا سیر نزولی پیدا می‌کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه