English

طی هشت ماهه سال جاری صورت گرفت؛

بازرسی از ‌یک ‌هزار و ۷۰۰ فروند شناور ایرانی و خارجی در بنادر هرمزگان

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ‌از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه یک‌ هزار و ۷۰۰ فروند شناور ایرانی و خارجی در بنادر این استان مورد بازرسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اسماعیل مکی زاده در تشریح بازرسی‌‎های انواع شناور کنوانسیونی و غیرکنوانسیونی در بنادر این استان اظهار داشت: از مجموع شناورهای بازرسی شده در مدت مذکور یک‌هزار و ۳۵۵ فروند شناور ایرانی و ۳۴۵ فروند نیز شناور خارجی بوده است.

وی افزود: از مجموع شناورها یک‌هزار و ۳۹۴ فروند دارای نواقص بودند که از این تعداد یک‌هزارو ۹۴ فروند شناور ایرانی و ۲۷۰ فروند نیز شناور خارجی که مجموعاً ۸۰ درصد نقص مشاهد شد و مسئولین کشتی ها تا بازرسی مجدد ملزم به رفع نقص شدند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عمده نواقص رویت شده در شناورهای کنوانسیونی را گواهینامه‌ها، کتب و نشریات دریایی، ماشین‌آلات، کنوانسیون کاردریایی، تهویه و سند شناسایی خدمه عنوان کرد و گفت: اخذ مجوز دریاروی منوط به رفع  نواقص و بازرسی مجدد خواهد بود.

مکی‌زاده به عمده نواقص مورد تذکر در شناورهای غیرکنوانسیونی نیز اشاره داشت و گفت: به دلیل متفاوت بودن فعالیت در این شناورها نواقصی مانند گواهی بیمه نامه، حلقه نجات، کپسول اطفا حریق، گواهی‌نامه شایستگی پرسنل، جلیقه نجات و غیره مورد بازدید قرارگرفته و تا برطرف شدن نواقص از استمرار فعالیت شناورهای داریی نقص جلوگیری خواهد شد.

وی از دیگر اقدامات اداره کنترل بازرسی کشتی‌ها طی این مدت به انجام یک مورد بازرسی گسترده و ۲ مورد بازرسی متمرکز شامل تجهیزات  اطفاء حریق و ایمنی دریانوردی از تمامی شناورهای مسافری و لندینگ کرافت‌ها حامل خودرو اشاره کرد و گفت:  انجام این مهم به‌ منظور ارتقاء سطح استانداردهای فنی و ایمنی بیش‌تر در مواجهه باکثرت سفرهای دریایی صورت گرفته است.

شایان ذکر است، در سال گذشته ( ۹۹) نیز حدود ۲ هزار و ۷۹ فروند شناور ایرانی و ۴۵۰ فروند شناور خارجی مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۲ هزارو ۳۵ فروند آن دارای نواقص بوده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه