English

مهدی یعقوبی:

منع تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزاد در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد بیان کرد: دود خودرو، یکی از مهمترین عوامل آلودگی هوا است و می‌تواند هشدار بزرگی برای سلامت خودرو باشد و باعث تشدید آلودگی محیط زیست، سلامت و ایمنی شود.

منع تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزاد در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهردار مشهد در خبری اعلام کرد: با تشدید نظارت‌ها بر خودروهای سطح شهر مشهد از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در مشهد جلوگیری می‌شود.

یعقوبی در ادامه این خبر افزود: در راستای حفظ سلامت زائران و مجاوران امام رئوف(ع)، با شروع فصل سرما و کاهش کیفیت هوا، مدیریت شهری با همراهی معاونت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب خراسان رضوی از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در مشهد جلوگیری می‌کند.

معاون شهردار مشهد همچنین اضافه کرد: در همین راستا روزانه ۸ اکیپ گشت ساماندهی و مدیریت آلاینده‌های زیست محیطی با عنوان "سمام" در سطح شهر به صورت فعال حضور دارند تا از تردد خودروهای دودزا ممانعت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: از ابتداء سال جاری تاکنون بالغ بر ۷۵۰۰ خودروی دودزا در این کلانشهر شناسایی شده، که آمارها نشان می‌دهد، بالغ بر ۵۲ درصد آنها شامل خودروهایی است که فاقد معاینه فنی بوده‌اند که پس از رفع نقص مشکل دودزایی آنها نیز برطرف شده است.

یعقوبی همچنین متذکر شد: با توجه به اینکه دود خودرو، یکی از مهمترین عوامل آلودگی هوا است و می‌تواند هشدار بزرگی برای سلامت خودرو باشد؛ به همین منظور رانندگان باید با سرویس‌های به موقع و همچنین رسیدگی منظم، خودروی خود را همیشه در حالت سالم و استاندارد نگاه دارند.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: به منظور تأمین سلامت عمومی جامعه، از تمامی شهروندان تقاضا می‌شود همکاری لازم را به‌عمل آورده و در صورت مشاهده هر نوع خودروی دودزا با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته و موارد را اعلام کنند.

یعقوبی در خاتمه گفت: با هدف افزایش فعالیت‌های مراقبتی، تدابیری برای فعالیت پروژه‌های عمرانی نیز اتخاذ شده است و طی روزهای اخیر دستورالعمل کاهش یا جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی تشدیدکننده آلودگی هوا توسط اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد تدوین و به کارفرمایان پروژه‌های مذکور ابلاغ شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی