English

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی:

سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیاردی در بخش مکانیزاسیون کشاورزی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال 4 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش مکانیزاسیون صورت گرفت که نسبت به سال گذشته دو برابر بوده است، گفت: مازندران یکی از استان‌های مطلوب در بخش جذب ادوات کشاورزی هستند.

سرمایه‌گذاری 4 هزار میلیاردی در بخش مکانیزاسیون کشاورزی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، کامبیز عباسی با بیان اینکه استان مازندران یکی از قطب‌های تولید کشاورزی در کشور و به عنوان قطب مکانیزاسیون و صنعت‌گری در کشور مطرح است، اظهار داشت: مازندران امسال بیش از 130 هزار هکتار از مزارع برنج خود را به صورت مکانیزه کشت کرد و این عدد در حالی است که سال‌های قبل تنها 40 هزار هکتار مکانیزه کشت می‌شد و این میزان سطح کشت مکانیزه در کشور بی‌نظیر بوده است.

وی ادامه داد: انجام کشت مکانیزه به کشاورزان کمک می‌کند تا از بیماری‌های مختلف و پیری زودرس دور باشند و برخی از اراضی کشاورزی مازندران به سمت مکانیزه شدن پیش رفت و امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: 95 درصد برداشت‌ شالی به صورت مکانیزه انجام می‌شود و این روند سبب اقتصادی شدن تولید و ماندگاری شالیکاران در زراعت برنج شده است و حتی شاهد کاهش تغییر کاربری در اراضی برنج‌کاری هستیم.

وی با بیان اینکه امسال 4 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش مکانیزاسیون صورت گرفت که نسبت به سال گذشته دو برابر بوده است، گفت: مازندران یکی از استان‌های مطلوب در بخش جذب ادوات کشاورزی هستند.

عباسی بیان داشت: برنامه‌های مدونی در بخش مکانیزاسیون وجود دارد و از ابتدای سال تسهیلات مکانیزاسیون را به صورت نامحدود در اختیار کشاورزان قرار دادیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال توانستیم با آورده کشاورزان حدود 6 هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه‌‌گذاری در بخش مکانیزاسیون داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تأمین تسهیلات مورد نیاز به کشاورزان با نرخ 15 درصد یکی از حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان است، ابراز داشت: استانداردسازی ماشین‌آلات کشاورزی یکی دیگر از حمایت‌های بخش مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان است و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ملی استاندارد منعقد کردیم که به دنبال ارتقاء ماشین‌آلات کشاورزی هستیم.

عباسی با بیان اینکه سازندگان ماشین‌آلات داخلی با کیفیت مناسبی تولید دارند و با وجود تحریم‌هایی که داشتیم بی‌نیاز از واردات ادوات کشاورزی بودیم، گفت: 95 درصد نیازهای ماشینی در داخل کشور تولید می‌شود و اخیرا کیفیت ماشین‌آلات افزایش پیدا کرده است.

به گزارش موج مازندران، نمایشگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات گلخانه‌ای در ساری آغاز به کار کرد و قرار است این نمایشگاه تا 5 آذرماه در مرکز نمایشگاهی نیاوران ساری برای علاقه‌مندان دایر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه