English

محسن رضایی تأکید کرد؛

گفت‌وگو با بخش خصوصی راه پایان تحریم‌های داخلی

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: برداشتن تحریم‌های داخلی در صورتی امکان‌پذیر است که تمام مسئولان در شهرهای مختلف با تجار و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به گفتگو بپردازند و با ارائه راه‌حل مناسب به این تحریم‌های داخلی خاتمه دهند.

گفت‌وگو با بخش خصوصی راه پایان تحریم‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری موج، «محسن رضایی» معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در حاشیه‌ی بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس ضمن بیان این‌که بنا به دستور رئیس‌جمهور، در خصوص پیگیری مسائل زلزله‌زدگان فین و مسائل اقتصادی هرمزگان به بندرعباس سفر کرده‌ است، خاطرنشان کرد: بندر شهید رجایی بندرعباس یکی از کانون‌های اصلی در زمینه تخلیه و ترخیص کالا، واردات و صادرات کشور است و حدود ۸۱ درصد از کل کالاهایی که به‌صورت کانتینر حمل می‌شود، از این بندر می‌گذرد.
وی ادامه داد: اغلب کانتینرهایی که در بندر شهید رجایی قرار دارند اجاره‌ای هستند و ما باید به کشورهای خارجی دلار بدهیم اما سؤال این است چرا باید این‌گونه باشد؟
رضایی تأکید کرد: به ازای تأخیر در ترخیص کالاها به قیمت آن یک درصد افزوده می‌شود و باید اذعان کرد که بخشی از مشکلات تورم مرتبط با حمل‌ونقل کالاست و البته هر چه سریع‌تر تورم‌ها برطرف شود مشکلات حمل‌ونقل هم حل خواهد شد.
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت این است که حمل بار یک‌سره از بندر شهید‌ رجایی انجام شود و به‌محض اینکه کشتی وارد لنگرگاه می‌شود، کالاها را به اسکله انتقال دهند و از این طریق بلافاصله به دست مصرف‌کنندگان برسد.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور افزود: برداشتن تحریم‌های داخلی در صورتی امکان‌پذیر است که تمام مسئولان در شهرهای مختلف با تجار و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به گفتگو بپردازند و با ارائه راه‌حل مناسب به این تحریم‌های داخلی خاتمه دهند.

وی در پایان با بیان این‌که زنجیره تولید ثروت شامل سرمایه‌گذاری، تولید و تجارت است، اظهار داشت: در زنجیره رفاه و آسایش و درآمد مردم با مشکلات اساسی مواجهیم اما به دنبال این هستیم تا گره‌های زنجیره‌های تولید ثروت و درآمد را باز کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه