English

سعادت علی‌نیا:

آغاز خرید حمایتی بره و گوساله نر در خراسان رضوی

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی بیان کرد: طبق برآورد انجام شده حدود ۱۰۵هزار راس دام سبک (بره نر) و ۱۷هزار راس گوساله نر مازاد در استان خراسان رضوی وجود دارد.

آغاز خرید حمایتی بره و گوساله نر در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سعادت علی‌نیا مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: با هدف حمایت از دامداران و نیز تامین ذخیره گوشتی استان از امروز خرید حمایتی بره و گوساله نر در این استان آغاز شد.

علی‌نیا در ادامه این خبر اضافه کرد: در این راستا خرید دام روستایی شامل بره نر و گوساله نر از دامداران انجام و در هر بخش پرداخت به صورت تلفیقی انجام می‌شود.

 مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی همچنین افزود: هر بره نر به قیمت هر کیلوگرم ۶۲هزار تومان خریداری می‌شود که ۵۳هزار تومان آن نقدی و بقیه به صورت نهاده (کنسانتره) به دامدار پرداخت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: خرید گوساله نر هم به قیمت هر کیلوگرم ۵۹ هزار تومان انجام می‌شود که ۵۰ هزار تومان آن نقدی است و به ازای هر کیلوگرم دیگر آن معادل ۲.۲کیلوگرم کنسانتره دولتی تحویل دامدار می‌شود.

 مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی متذکر شد: طبق برآورد انجام شده حدود ۱۰۵هزار راس دام سبک (بره نر) و ۱۷هزار راس گوساله نر مازاد در استان خراسان رضوی وجود دارد و بر اساس سهمیه بندی خرید در شهرستان‌ها انجام می‌شود و گوشت حاصل از آن به عنوان ذخیره راهبردی استان ذخیره سازی می‌شود.

 علی نیا در خاتمه یادآور شد: خرید در این بخش تا پایان سال ادامه دارد و خرید دام مازاد عشایر نیز که از خرداد ماه آغاز شده همچنان ادامه دارد و تا کنون ۳۲هزار و ۱۰۹راس دام در این قالب خریداری شده است که گوشت استحصالی آن ۴۵۲تُن بوده که ذخیره‌سازی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • خداداد

    دروغ نگید بسه دیگه فقط حرف حرف حرف

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه