English

حسن اسماعیلیان:

وقف علم و فناوری مشهد مشکل آب شرب سه روستا را بر طرف کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: تاکنون مشکل سه روستا در قالب وقف فناورانه آب حل شده است و از این طریق مشکل مردم روستا یا منطقه‌ای که به نوعی با مشکل تامین آب شرب مواجه هستند، حل می‌شود.

وقف علم و فناوری مشهد مشکل آب شرب سه روستا را بر طرف کرد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسن اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در سخنانی اعلام کرد: از زمان تشکیل انجمن وقف علم و فناوری در حوزه آب، مشکل آب شرب سه روستا حل شده است.

اسماعیلیان این سخنان را در جلسه مشترک اوقاف و شرکت آب و فاضلاب با موضوع وقف علم و فناوری در حوزه آب بیان کرد و ادامه داد: با ابتکار خوب اوقاف خراسان رضوی حدود دو سال قبل، انجمن‌هایی از جمله انجمن علم و فناوری در حوزه آب برای اولین بار تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد همچنین تصریح کرد: تامین آب به عنوان یکی از نیات وقف‌هایی است که ریشه اسلامی و ایرانی دارد و باتوجه به اینکه تامین آب جزو بهترین خدمت‌ها به مردم است از گذشته در این خصوص وقف‌هایی داشتیم.

وی در ادامه افزود: در قالب وقف علم و فناوری، مشکل مردم روستا یا منطقه‌ای که به نوعی با مشکل تامین آب شرب مواجه هستند، حل می‌شود و نکته مهم این است که در قالب وقف آب، علاوه بر خدمت پاک به عنوان تامین آب، از علم و فناوری هم صورت حمایت صورت می‌گیرد.

اسماعیلیان یادآور شد: ما تشکل‌ها و شرکت‌های دانش بنیان داریم که این‌ها نیاز به حمایت دارند و چه بسیار خوب است که این حمایت از طریق وقف به مدد شرکت دانش بنیان و شرکت فناورانه برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد متذکر شد: با این اقدام از یک طرف از شرکت دانش بنیان حمایت کردیم، از طرف دیگر تولید بومی در داخل کشور و اشتغال برای مجموعه ایجاد کردیم؛ همچنین روستا و منطقه‌ای که با مشکل کمی و کیفی آب شرب مواجه بودند را برطرف کردیم.

اسماعیلیان در خاتمه تاکید کرد: تاکنون مشکل سه روستا در قالب وقف فناورانه آب حل شده است و این جلسه جهت هماهنگی هر چه بیشتر بین ارکان کار گروه برگزار شد تا بر اساس فرآیند‌های تعریف شده حرکتی بزرگ در زمینه وقف علم و فناوری در مشهد تعریف و به عنوان پایلوت موفق به کشور ارائه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه