English

تهیدستان، قهرمان کرمانشاه!

بارها نوشته ایم که هیات جانبازان و معلولان کارایی لازم را ندارد. افت شدید ورزشکاران اعزامی به مسابقات پارالمپیک در طی سالهای گذشته خود میتواند دلیل بر این ادعا باشد.

تهیدستان، قهرمان کرمانشاه!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، چند روز پیش کلیپ مسعود رستگار عضو کرمانشاهی تیم ملی جودوی کم شنوایان و ناشنوایان ایران از شبکه های مجازی پخش شد که دل همه ورزش دوستان را بدرد آورد نه برای اینکه کار کردن ننگ باشد بلکه برای تبعیضاتی که به عمد شاهد آن هستیم. تهیدستان قهرمانی که کم نیستند مسعود رستگار که دارنده مدال برنز المپیک در بخش تیمی بوده و چندی پیش در اوایل آبان نیز در فرانسه به همراه تیم ملی افتخارآفرینی کرد در حال دستفروشی و گلایه از مدیران استان، ورزشکاری محجوب و محبوب که حتی در گلایه هایش جانب احترام را رعایت کرد.

رستگار روزها در یکی از خیابان‌های شهر کرمانشاه دستفروشی می‌کند و شب‌ها با حضور در سالن جودو به تمرین‌های خود برای مسابقات آتی می‌پردازد. به گفته وی دستفروشی تمام وقت روزانه‌اش را می‌گیرد و شب‌ها با خستگیِ تمام در سالن حاضر می‌شود. حال باید پرسید از ریاست هیات جانبازان و معلولان چه خدماتی به ورزشکارانی چون رستگار ارائه میدهید.

بارها نوشته ایم که هیات جانبازان و معلولان کارایی لازم را ندارد. افت شدید ورزشکاران اعزامی به مسابقات پارالمپیک در طی سالهای گذشته خود میتواند دلیل بر این ادعا باشد.

در بحث استخدامی قهرمانان و ورزشکاران حرفه ای از صابر رحیمی مدیر کل اداره ورزش و جوانان سئوال میپرسیم که در مدت خدمت شما بر مسند مدیر کلی تا کنون چند ورزشکار حرفه ای و قهرمان ملی استخدام شده اند و آیا در این زمینه کاری انجام داده اید یانه؟

مرتب کارگاه های مختلف در مبحث جوانان برگزار میکنید اما در واقع و عملا هیچ کاری در زمینه استخدام و ازدواج جوانان صورت نمیدهید.

در طی سال های گذشته لایحه هایی برای جذب ورزشکاران تصویب شده است از جمله در سال ۹۹ هیئت وزیران لایحه اصلاح تبصره(۵) ماده واحده قانون سرباز قهرمان، موضوع امکان جذب و استخدام قهرمانان پارالمپیک در دستگاه‌های اجرایی به صورت پیمانی را به تصویب رساند.

به موجب این اصلاحیه، قهرمانان پارالمپیک یا یکی از فرزندان آنها به فهرست مشمولان مندرج در تبصره(۴) قانون مدیریت خدمات کشوری اضافه می شوند و کلیه دستگاه های اجرایی می توانند نسبت به جذب و استخدام آنها به صورت پیمانی با معرفی وزارت ورزش و جوانان و در چارچوب مجوزهای استخدامی اقدام نمایند.

در ۲۴ آبان حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: وزارت ورزش وظیفه خودش می‌داند که به فدراسیون‌های تحت پوشش کمیته ملی پارالمپیک که شامل فدراسیون ناشنوایان، نابینایان و جانبازان هم می‌شود، توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: ۳ - ۴ فدراسیون به صورت تخصصی زحمات امور ورزشی معلولان را برعهده دارند. فدراسیون ورزشی بیماران خاص نیز در کنار این فدراسیون‌ها امور مربوط به این دسته از ورزشکاران را پیگیری می‌کند. در ورزش کشور همه به صورت ترکیبی یار و یاور کمیته ملی پارالمپیک هستند که این نشان دهنده درک و شعور بالای ورزش کشور ما است. 

حال باید دید اداره ورزش و جوانان چگونه میتواند به پارالمپیک ها و قهرمانان این استان که بارها و بارها مصاحبه کرده اند و از وضعیت بد شرایط زندگی و عدم رسیدگی اداره ورزش و جوانان همواره گلایه داشتند کمک کند.

با شرایطی که شاهد آن هستیم بعید میدانیم که این روند اصلاح شود و از تمام ارگان ها و موسسات دولتی و خصوصی درخواست داریم تا جایی که میتوانند از قهرمانان ملی حمایت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه