English

آیت الله محمدرضا ناصری تاکید کرد:

فرهنگ عمومی دستخوش سنت‌های غلط شده است/ترویج پوچ گرایی با رواج فضای مجازی

وی به اهمیت فرهنگ عمومی جامعه تاکید کرد و گفت: فرهنگ یکی از مسائل مغفول مانده در جامعه ماست به ویژه فرهنگ عمومی که این روزها دستخوش سنت‌های غلط شده است.

فرهنگ عمومی دستخوش سنت‌های غلط شده است/ترویج پوچ گرایی با رواج فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در جلسه دبیرخانه شهید مدرس که با حضور مجمع نمایندگان استان یزد و هیئت رئیسه مجمع بسیجیان استان و هیئت اندیشه ورز بسیج یزد همراه بود بر لزوم تخصصی کردن امور در دانشگاه ها و کارگروه های مختلف تاکید کرد و اظهار داشت: کارها باید طبقه بندی شود و در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به دست افراد و اساتید خبره سپرده شود تا برای آن راهکار ارائه دهند.

وی به اهمیت فرهنگ عمومی جامعه تاکید کرد و گفت: فرهنگ یکی از مسائل مغفول مانده در جامعه ماست به ویژه فرهنگ عمومی که این روزها دستخوش سنت‌های غلط شده است.

ناصری ادامه داد: غربی‌ها با استفاده از فرصت فضای مجازی و رسانه ها، سنت‌های غلطی را که در جوامع خودشان منجر به ترویج پوچ گرایی شده، در جامعه ما ترویج می دهند، از جمله از بین بردن قداست خانواده، جایگزین کردن حیوانات خانگی به جای فرزند و خانواده، ایجاد بی رغبتی برای فرزندآوری و ... که نیاز هست برای همه اینها توسط اساتید دانشگاه و نخبگان راهکار ارائه شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد: افراد متخصص و جامعه شناس که در مسائل فرهنگی و دینی اطلاعات قوی دارند باید در زمینه تقویت فرهنگ عمومی جامعه ورود کنند و با تفکر و خلاقیت، راهکار ارائه دهند تا بتوانیم این معضلات را حل کنیم.

باید پاسخ مناسب برای محتواهای نادرست فضای مجازی داده شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئله آب استان یزد امروز به یک معضل تبدیل شده و چشم همه به دنبال آبی است که به یزد انتقال داده می شود، افزود: نیاز است کارگروهی تشکیل شود و با برنامه ریزی و دیدار و گفتگوهای طرفینی، مردم استان های همسایه را نسبت به مسائل موجود مطلع کنند.

ناصری با اشاره به برخی جوسازی‌هایی که در فضای مجازی می شود، عنوان کرد: باید پاسخی مناسب برای محتواهای نادرست فضای مجازی که با ایجاد شک و شبهه و شایعه به دنبال انحراف افکار عمومی هستند داشته باشیم.

باید مانع جذب نخبگان به خارج از کشور شویم

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تشکیل کارگروه های جذب در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: این کارگروه ها باید نخبگان را شناسایی کنند و با ایجاد فرصت و زمینه سازی برای تحصیل و پیشرفت آنها، مانع جذب این افراد به خارج از کشور شوند.

وی همچنین تاکید کرد: باید دانش آموزان و دانشجویان را به نحوی تربیت کنیم که نسبت به کشور و انقلاب متعهد باشند و دانشگاه ها و مدارس باید این موضوع را به عنوان یک مسئله مهم فرهنگی دنبال کنند.

گفتنی است؛ در این جلسه سه موضوع شامل راه اندازی مجدد مراکز رشد شهرستان‌های استان یزد، حضور و عضویت اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در مراکز تصمیم سازی استانها به منظور تاثیرگذاری اساتید بر جامعه و تصمیم گیری‌ها و طرح شاگرد پروری به منظور تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی توسط اعضا طرح و بررسی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی