English

حسین اسماعیلیان:

تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد، نیازمند ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: پنج تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت اسمی ۲۶۳ هزار مترمکعب در شبانه روز در این کلانشهر ساخته شده و مهمترین چالش در بخش فاضلاب این کلانشهر، کمبود تصفیه خانه است.

تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد، نیازمند ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خبری اعلام کرد: تکمیل و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های مشهد نیازمند ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

اسماعیلیان در ادامه این خبر متذکر شد: با توجه به نیاز ضروری کلانشهر مشهد به افزایش ظرفیت تصفیه خانه برای تکمیل و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های موجود مشهد نیز نیازمند ۶۰ هزار میلیارد هستیم و می‌بایست این مبلغ اعتبار تا افق ۱۴۲۰ از محل منابع مختلف تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد همچنین تصریح کرد: حدود ۸۵ درصد از شبکه جمع‌آوری فاضلاب مشهد اجرا شده‌است که مهمترین چالش در بخش فاضلاب این کلانشهر، کمبود تصفیه خانه است و اجرای پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب مشهد از سال ۱۳۷۳ آغاز شد و طول شبکه مورد نیاز فعلی مشهد چهار هزار و ۲۳۵ کیلومتر است که تا پایان نیمه اول امسال، سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر از این شبکه اجرا شده است.

وی در ادامه یادآور شد: پنج تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت اسمی ۲۶۳ هزار مترمکعب در شبانه روز در این کلانشهر ساخته شده که به علت بار آلودگی زیاد و عملیات ارتقا، متوسط ظرفیت قابل بهره برداری آن ۲۲۸ هزار مترمکعب در شبانه روز و معادل حدود ۹۰ درصد فاضلاب جمع آوری شده است.

اسماعیلیان اظهار کرد: مدل مشخصی برای افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب تهیه و به تایید وزارت نیرو رسیده است که باید از روش‌های مختلف، تجهیز منابع مالی صورت گیرد و تجهیز منابع مالی از طرق مختلف مانند فاینانس خارجی، تسهیلات قانونی و ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در قالب قرارداد‌های خرید تضمینی و بیع متقابل صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد همچنین گفت: یکی از خواسته‌های مهم در این خصوص ساخت تصفیه‌خانه خین عرب است و امیدواریم دولت مجوز لازم را صادر و تسهیلات را در اختیار بگذارد، چون پیمانکاری این پروژه انجام شده و نیازمند اخذ مصوبه از شورای اقتصاد است و در صورت اخذ تسهیلات و مجوز لازم، این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۱۲۵ هزار متر مکعب احداث می‌شود.

اسماعیلیان در خاتمه اذعان کرد: یک تصفیه‌خانه دیگر نیز از محل فاینانس داخلی در حال ساخت است و امیدواریم دولت با مشخص کردن تامین‌کننده مالی و مشخص کردن بانک عامل زمینه احداث این تصفیه‌خانه را فراهم کند و ساخت ۲ تصفیه خانه دیگر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با ظرفیت‌های ۷۰ و ۹۳ هزار مترمکعب نیز در دستور کار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه